بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

پرسون از وام با سود100 درصدی برخی از بانک ها گزارش می دهد؛

تسهیلات با بازپرداخت نجومی

بانک ها درآمدهای گوناگونی را در قبال پول مشتریانشان کسب می کنند و یکی از منابع درآمدی آن ها ارائه وام است، بانک ها در قبال ارائه وام به هموطنان با دریافت درصد سود به کسب و کار می پردازند.
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز در مقایسه با روز کاری گذشته (پنجشنبه، هشتم مهرماه) با ۲۵۳ تومان کاهش به ۲۷ هزار و ۶۴۲ تومان رسید.
امروز قیمت نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.
با حمایت و مشارکت بانک کشاورزی و با هدف راه اندازی مجدد طرح های راکد برای توسعه تولید و رونق بخشِ شیلات و دسترسی به اشتغال پایدار، طرح راکد مزرعه پرورش میگو سینا سامان را بعد از 15 سال رکود به چرخه تولید بازگشت.
مسعود بهرامیان مشاور مدیرعامل در دیدار با فرزندان شاهد بانک تاکید کرد: خانواده بزرگ بانک شهر مفتخر به همکاری با فرزندان شاهد بوده و خود را همواره مدیون ایثارگری و رشادت شهدای پرافتخار انقلاب اسلامی می داند.
شرکت سهامی بیمه دانا در راستای رسالت خود در حوزه فعالیت بیمه‌گری، با ارایه خدمات متمایز بیمه‌ ای، پس از اجرای طرح موفق مهردانا، مدتی است که طرح رفاه دانا را به مرحله اجرا درآورده است.
روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی همزمان با سفر رییس جمهور و در معیت وزیر جهاد کشاورزی و نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی در معیت ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان، از محل احداث سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
یکی از رسانه های تخصصی صنعت بیمه با بررسی نگاه مدیران عامل شرکت های بیمه ای، ارزیابی آنها نسبت به عملکرد سندیکای بیمه گران و شورای عالی بیمه را بررسی کرده که نتایج گواه از نگاه مثبت مدیرعامل بیمه تعاون نسبت به این دو نهاد دارد.
مدیرعامل بیمه کارآفرین مطرح کرد:

مذاکره حرف اصلی در فعالیت بیمه‌ای است

خراسان جنوبی مدیرعامل بیمه کارآفرین کشور با بیان اینکه شرکت بیمه در مناقصه شرکت نمی‌کند بلکه در مذاکره حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم برای خانواده کار کنیم و شعار ما همکاری با صنعت بیمه بوده و دنبال تخریب نیستیم.
حسابرسی داخلی، ارزیابی مستقلی است که توسط بخشی با همین عنوان در بانک یا توسط یک بنگاه اقتصادی برای بررسی سیستم کنترل داخلی، انجام می‌شود؛ در واقع حسابرسی داخلی، کفایت سیستم کنترل داخلی را از لحاظ اثر بخش و کارآمد بودن و استفاده از منابع سازمان ارزیابی و گزارش می‌کند و با به کارگیری شیوه‌ای اصولی و نظام‌مند برای ارزیابی و بهبود اثر بخشی فرآیندهای سازمانی، مدیریت ریسک سازمان را در دستیابی به اهداف یاری می‌کند.