بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

شرکت بیمه کارآفرین در سال‌های گذشته در تلاش بوده تا راهکاری را ارائه کند تا در حوزه سرمایه‌گذاری بالاترین بازدهی را کسب کرده و برای سرمایه‌ گذاران و ذینفعان شرکت وضعیت خوبی را رقم بزند.
خلف وعده بانک‌ های عامل و بانک مرکزی در زمینه پیاده‌ سازی و استقرار کامل مفاد قانون جدید موضوع بسیار مهمی است که در چند مدت اخیر بازتاب زیادی داشته است.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت ۱۸ ارز کاهش و بهای ۲۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ هشت ارز نیز ثابت ماند.
مطابق با اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار، با توجه به این‌که شرکت بیمه ملت شرایط مقرر برای تابلوی اصلی بازار اول بورس را احزار کرده، نماد این شرکت از تابلوی فرعی به تابلوی اصلی بازار اول منتقل شد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.
با موافقت بانک مرکزی اعلام شد؛

این موسسه، بانک می شود!

بانک مرکزی طی نامه ای موافقت خود را با ارتقاء موسسه اعتباری ملل به بانک ملل، منوط به تعهد هیئت مدیره موسسه در خصوص اقدامات اعلام شده ظرف مدت شش ماه را اعلام کرد.
آخرین اعلام بانک مرکزی حاکی از آن است که تا شش ماهه اول سال جاری بانک‌ها معادل ۸۳۷ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به کلیه بخش‌های اقتصادی پرداخت کرده‌اند که ۶۷.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی است.
ورود تکنولوژی و فناوری های نوین به سیستم بانکی کشور سبب شده است تا هم مشتریان و هم مدیران بانک ها استفاده و بهره برداری از ابزارهای جدید بانکی را در دستور کار خود قرار دهند. در همین راستا، روند رو به رشد کاربرد انواع گوشی‌ های هوشمند تلفن همراه و رایانه، ‌موجب شده تا درخواست های متنوعی از سوی مشتریان به منظور ارائه خدمات بانکی بر روی موبایل، به عنوان ابزاری مهم در بانکداری غیر حضوری، مطرح شود.