بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

هشتم نوامبر، سال‌روز کشف اشعه ایکس توسط آقای رونتگن، روز رادیولوژی نام گرفته که تحول عظیمی در پیشرفت علم مخصوصا علم پزشکی داشته است. رادیولوژی نه تنها یک علم پیچیده و سخت با پوزیشن‌ها و پرجکشن‌های مختلف است که یک هنر است، هنری برای دیدن، تماشا کردن، برای شنیدن و گوش دادن به درد و رنج مردم!
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بانک شهر همواره با حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای ، ضمن برآورد ساختن نیازهای مشتریان شبکه بانکی در جهت پیشرفت کلانشهرها نیز گام های استواری برداشته است.
طی احکام جداگانه ای از سوی محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران، دو انتصاب جدید در بانک انجام شد.
جشنواره آتش‌سوزی (ایمن شو) که از روز آتش‌نشانی و ایمنی (7 مهر ماه) تا سالروز تاسیس بیمه ملت (12 آبان ماه) اجرا شد تا سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران (22 بهمن ماه) تمدید شد.
معاون اداره کل بازاریابی بانک توسعه صادرات اعلام کرد:

ارائه تسهیلات با نرخ‌­های ترجیحی به دانش بنیان­‌ها

معاون اداره کل بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران گفت: متقاضیان تسهیلات دانش بنیان می­‌توانند با ثبت نام در سامانه غزال، تسهیلات با نرخ های ترجیحی دریافت کنند.
در جلسه مشترک رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس تأکید شد؛

ضرورت ثبات در بازارهای مالی

در جلسه مشترک با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.
بانک توسعه تعاون در اطلاعیه ای اعلام کرد،کاربران همراه بانک توسعه تعاون از روز دوشنبه 17 آبان باید رمز ورود به سامانه همراه بانک خود را تغییر دهند.این اقدام در راستای بالا بردن ضریب امنیت کاربران سامانه همراه بانک است.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براین اساس نرخ ۱۳ ارز کاهش و قیمت ۱۱ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۲۲ ارز ثابت ماند.
مدیرعامل پست‌ بانک‌ ایران با اشاره به رشد ۱۱۱ درصدی سود این بانک در هفت‌ماهه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: مهمترین دستاورد این بانک استمرار سوددهی در دوره‌های متوالی بوده است، بطوریکه سود این بانک در هفت‌ماهه سال ۱۳۹۹ مبلغ دو هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال بوده که هم اکنون با رشد ۱۱۱درصدی به مبلغ ۵ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال در هفت‌ماهه سال‌جاری رسیده است.