بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی در جمع روسای شعب منطقه خراسان:

بانک سینا در نسبت های مالی و عملکردی سرآمد نظام بانکی است

مدیر امور حوزه مدیر عامل و روابط عمومی در جمع روسای شعب منطقه خراسان بر لزوم تلاش جهت افزایش سهم بازار بانک با استفاده از فرصت اجرای طرح ۵۵۵ تاکید کرد.
رئیس کل بانک مرکزی در جلسه با مدیران عامل بانک ها:

بانک ها در پرداخت تسهیلات خرد تسهیل گری کنند

رئیس کل بانک مرکزی از مدیران عامل بانک ها خواست در پرداخت وام های خرد به اشخاص دارای رتبه اعتباری مناسب تسهیل گری کنند.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ١٢ میلیون و ۴٠ هزار تومان رسید.
عملکرد بیمه ایران در استان آذربایجان‌غربی به طور متوسط 42 درصد در 6 ماهه اول سال 1400نسبت به عملکرد سال 1399 رشد داشته است و در این میان سطح نفوذ بیمه استان 2.6 درصد است که تقریبا با متوسط کشوری برابری می‌کند .
رییس اداره کل توسعه بانکداری الکترونیک پست‌ بانک‌ ایران اظهار داشت: مبلغ تراکنش دستگاه‌های خود‌پرداز، پایانه شعب، پایانه فروشگاهی و درگاه‌های الکترونیکی بانک، از یک هزارمیلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال در هفت‌ماهه سال ۱۳۹۹ به ۲هزار میلیارد و ۲۶۲میلیون ریال تراکنش در هفت‌ماهه ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است که رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه تجارت‌ نو با اعلام این که نسبت خسارت بیمه کشتی در این شرکت کمتر از متوسط صنعت است ، تحقق این مهم را ناشی از مدیریت و انتخاب صحیح ریسک و نیز توجه به فاکتورهای اساسی از جمله مدیریت فنی کشتی‌ها در زمان صدور بیمه‌نامه‌ها دانست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که براین اساس نرخ ۹ ارز کاهش و قیمت ۳۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۷ ارز ثابت ماند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 297.3 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در سفر یک روزه خود به قم ضمن بررسی عملکرد شعب استان از برخی طرحهای تولیدی وصنعتی در این استان نیز بازدید نمود و بر حمایت بانک از طرحهای این استان تاکید کرد.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: با تصویب نهایی اصلاحیه ماده 5 بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس، امکان پوشش بیمه ای تمامی واجدان شرایط بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی فراهم می شود.