بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سخنگوی شورای کلانشهر مشهد با اشاره به افزایش ارتباطات و تعاملات میان بانک شهر و مدیریت شهری این کلانشهر، گفت: اعتقاد راسخ داریم که هیچ بانکی به اندازه بانک شهر نمی تواند خود را با مدیریت شهری هماهنگ کرده و در حساس ترین لحظات در کنار آن بماند.
مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه شورای اداری مدیریت شعب پست بانک استان فارس با تاکید بر اینکه عملکرد رو به رشد شاخص های بانکی در این استان مشهود است، گفت: باید از ظرفیت خدمات دهی و اشتغالزایی باجه های بانکی روستایی برای توسعه و رونق اقتصادی استان استفاده کنیم و توسعه ظرفیت های مورد اشاره را در برنامه قرار دهیم.
بیمه اتکایی نوعی بیمه است که به موجب آن بیمه‌گر مستقیم، بیمه‌گر اتکایی را در نتایج مالی تعهدات بیمه خود به روش‌های مختلف مشارکت می‌دهد. با بیمه اتکایی خطر بین چندین شرکت بیمه در داخل و خارج از کشور تقسیم می‌شود، بنابراین در صورت بروز خسارتی بزرگ وضعیت مالی یک شرکت با مخاطره روبه‌رو نخواهد شد، به عبارت ساده‌تر «بیمه اتکایی یعنی تقسیم ریسک و توزیع خطر».
مدیرعامل ساتا در کارگاه آموزشی تیم‌سازی بیمه کوثر بیان کرد:

توفیق یک تیم با تمرین و آموزش مستمر

اعضای یک تیم با تمرین و آموزش مستمر و نیز با هماهنگی و همدلی با یکدیگر می‌توانند موفق باشند.
بانک آینده در راستای کمک و همراهی با زوجین برای ازدواج و هم‌چنین ترویج این سنت حسنه، با اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج، همواره به‌طور موثر و مفید در ایفای این نقش مسئولیت اجتماعی خود گام برداشته است.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: این خدمت جدید، از منظر کارکردی و همچنین از منظر مشتری، خیلی شبیه به انتقال وجه کارت به کارت است. منتهی مبدا و مقصد تراکنش‌ها در این سامانه، حساب به جای شماره کارت است.
حسین مهری در تبیین اهمیت و جایگاه بانک های توسعه ای در شرایط کنونی اظهار داشت: در شرایطی که اقتصادها دچار رکود یا تورم و یا رکود تورمی می شوند و شرایط برهم زننده چرخه معمول اقتصاد بروز می کند، تقویت و استفاده از ظرفیت بالای بانک های توسعه ای در خروج از بحران، افزایش رشد و توسعه اقتصادی به خصوص در مناطق محروم و حمایت از صنایع راهبردی، راهگشا و بالاتر از آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و برخورداری از بانک های توسعه ای کارآمد پیش شرط توسعه صنعتی و اقتصادی است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۲۴ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۵ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ هفت واحد پولی دیگر هم ثابت ماند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزاد شدن پول‌های بلوکه بر بازار ارز تاثیر بسیار مثبتی برجای خواهد گذارد زیرا سبب می‌شود، منابع ارزی کشور تقویت شود و مهم‌تر از آن اینکه دست دولت در مدیریت بازار ارز باز خواهد بود و این امر اثر قابل توجهی خواهد داشت.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم افزایش سهم این بانک در بازار رقابتی موجود،‌ گفت: بانک ملی ایران با ارائه طرح های نوین برای تجهیر منابع،‌ به همه مقررات و قوانین پایبند خواهد ماند و از هیچ قانونی عدول نخواهد کرد.