بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

تشکیل کمیته ارزی، راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، ایجاد صندوق تثبیت ارز، به‌روزرسانی و اصلاح مقررات و فرآیندها، کاهش مهلت بازگشت ارز صادراتی به ۸۰ روز از جمله اقدامات بانک مرکزی برای کنترل و تثبیت نرخ ارز زدر بازار بوده است.
یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه سامان، اعلام کرد که نمایشگاه‌ها در تمامی کشورها مکانی برای آشنایی، تبادل نظر، مذاکره و حتی امضای تفاهم نامه ها بوده و از ظرفیت های ایجاد شده در این خصوص، به خوبی می توان استفاده کرد.
همزمان با میلاد با سعات حضرت زینب (س) و به مناسبت گرامیداشت روز پرستار آئین تقدیر از زحمات و تلاش های پرستاران ایثارگر و فداکار بیمارستان بانک ملی ایران با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و معاونان بانک ملی ایران، مدیران سازمان نظام پرستاری و همچنین اعضای هیات امنا، رئیس و جمعی از پزشکان و پرستاران بیمارستان بانک ملی ایران برگزار شد.
با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل بیمه رازی؛

ساختمان جدید بیمه رازی افتتاح شد

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید شعبه سرپرستی استان کردستان بیمه رازی، گفت: یکی از مهم‌ترین پوشش‌های بیمه‌ای در مقابله با ورود آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی، بیمه مسئولیت، مهندسی و آتش سوزی ساختمان است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه این سازمان با اشاره به اینکه پرستاران به معنای واقعی کلمه، فرشتگان رحمت الهی هستند، گفت: ما باید قدردان این عزیزان باشیم که در شرایط سخت کار می‌کنند و با درد و رنج بیماران همراه هستند.
رئیس شعبه فردیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در بانک‌های قرض‌الحسنه به‌صورت کاملاً غیرحضوری است. در حالی که روند حضور در بانک و طی کردن شرایط بروکراتیک در دیگر بانک‌ها یکی از معضلات برای عموم مردم قلمداد می‌شود.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کردستان اظهار داشت: وام‌های قرض‌الحسنه کمک حائز اهمیتی به چرخه تولید کرده و در رابطه با بنگاه‌های تولیدی بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی آن‌ها ایجاد کرده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تشریح راهبردهای بازاریابی بانک گفت: اگر بخواهیم به ماموریت اصلی بانک عمل کرده و در رقابت شدید در بازار پول بمانیم باید از روش های جدید بازاریابی برای جذب منابع استفاده کنیم.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در نشست اندیشه‌ورز با موضوع «مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» اظهار داشت: سیستم بانکی کشور حدود 90 درصد تامین مالی اقتصاد را بر عهده دارد و شبکه بانکی نقطه قوت اقتصادی نظام محسوب می‌شود.