بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

​با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده؛

مدیرعامل و اعضای جدید هیأت‌ مدیره بانک صادرات ایران معرفی شدند

مجمع عمومی عادی به‌ طور فوق‌العاده بانک صادرات ایران به منظور انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت‌ مدیره، برگزار و محسن سیفی کفشگری به عنوان مدیرعامل بانک صادرات ایران معرفی شد.
پیشتر دبیر ستاد مشاغل خانگی اعلام کرده بود متقاضی برای دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی باید یک ضامن داشته باشد اما در روند بررسی برنامه هفتم توسعه تصویب شد که وام‌های مشاغل خانگی از آوردن ضامن معاف شوند.
با حمایت مجلس از بانک مسکن؛

پیشبرد نهضت ملی مسکن تسریع می‌شود

با مصوبات امروز کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، توان تسهیلات‌دهی بانک مسکن در راستای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن افزایش می‌یابد.
مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه استراتژی‌ها و مسیر شرکت در دو سال اخیر با برنامه ریزی خاصی پیش رفت، گفت: شرکت بیمه رازی طی برنامه ریزی خاصی به رشته‌های هدف به صورت تخصصی وارد شده و در سال 1402، رشد قابل توجهی در رشته‌های هدف به خصوص آتش سوزی، باربری و مهندسی به ثبت رسانده است.
مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمدید اعتبار بیمه بازنشستگان دولت به هیچ وجه نیازمند مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان نیست.
بانک نمی‌تواند منابع خود را با نرخی ثابت برای مدت طولانی وام دهد؛ چراکه ممکن است نرخ بهره و هزینه فرصت پول افزایش یابد و بانک متضرر شود. این مشکل در وام پلکانی حتی شدیدتر از وام‌های ساده است؛ چراکه با پلکانی کردن اقساط، قسمت عمده بازپرداخت به تعویق افتاده و لذا افزایش نرخ بهره در بازار بانک را شدیدا متضرر خواهد کرد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در آیین افتتاحیه المپیاد فرهنگی و ورزشی کارکنان بانک یادواره شهدای مقاومت در شهرستان رامسر اعلام داشت المپیاد ورزشی رویدادی برای ایجاد نشاط و روحیه کار تیمی و افزایش بهره وری کارکنان است.
اهدافی که تنها بانک ایرانی شرکت‌کننده در نشست سالانه ICC دنبال کرد؛

تثبیت جایگاه حرفه‌ای بانک پارسیان در حوزه بانکداری بین‌الملل

بانک پارسیان باهدف تثبیت جایگاه حرفه‌ای بانک در حوزه بانکداری بین‌الملل در نشست سالانه ICC به نمایندگی از کمیسیون بانکی کمیته ایرانی و نظام بانکی کشور به‌صورت فعالانه حضور یافت.
نخستین نشست راهبردی و تخصصی فعالان حوزه اینشورتک در صنعت بیمه به همت معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی برای اولین بار در صنعت بیمه و با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، رئیس و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری، برخی از مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالان حوزه فناوری در بیمه مرکزی برگزار شد.
دکتر خورسندیان مدیرعامل و امیرهوشنگ عصارزاده، حسین عسکری و بیژن اسدی اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن در روز سوم و چهارم نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه از غرفه این بانک و دیگر غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.
در فاصله زمانی کوتاه ۳۰ ماهه در بانک مرکزی با اخذ نظر مشورتی اقتصاد‌دانان و کارشناسان مسلط به مدل‌های روز اقتصاد کلان، پول و ارز و بهره‌‌‌گیری از پیشرفت‌های علمی دنیا، ریل‌‌‌گذاری‌‌‌های ارزنده‌‌‌ای انجام گرفت که امروز خوشبختانه از ابزار‌‌‌های مهم سیاستگذار پولی ایران محسوب می‌شوند.