بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۴ واحد پولی کاهش و قیمت ۲۰ ارز افزایش یافت؛ نرخ ۱۲ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از سامانه ماده ۱۳ قانون بیمه شخص ثالث:

صندوق تامین خسارت های بدنی یک نهاد مشکل گشا و مکمل صنعت بیمه به حساب می آید

منابع ناشی از دریافت حق بیمه شخص ثالث باید در مسیر جبران خسارات و زیان های سوانح رانندگی هزینه شود و هر گونه تکالیف تحمیلی به افزایش فشار مالی به بیمه گذاران و در نهایت به فرار بیمه ای منتهی خواهد شد.
عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران در مراسم تودیع رئیس اداره امور شعب استان زنجان این بانک با تاکید بر اینکه شبکه بانکی باید در شرایط تحریم اقتصادی کشور، تمام تلاش خود را برای فعال کردن واحدهای آسیب دیده به کار گیرد، گفت: بانک ملی ایران همواره بر خود وظیفه می داند نقش کلیدی و راهگشا برای مشارکت در طرح های بزرگ زیربنایی و همچنین حمایت از توسعه صنعتی کشور ایفا کند.
ضمن اعلام نتیجه‌ بیست و چهارمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۰ مورخ 30 آذر ماه، به اطلاع می‌رساند ‌حراج بیست و پنجم اوراق یاد شده در تاریخ 7 دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
پنل های علمی بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه در روزهای سیزدهم و چهاردهم آذرماه در دو بخش آنلاین و آفلاین برگزار شد. پخش پنل‌های تخصصی آفلاین این همایش، از شنبه 27 آذرماه از طریق وب‌سایت همایش بیمه و توسعه آغاز خواهد شد و تا 8 دی‌ماه ادامه می‌یابد.
اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور اکنون به تحقق ۷۵ درصدی رسیده و می‌توان پس از سال‌ها به این امیدوار بود که با اجرای کامل این طرح در دولت سیزدهم، علاوه بر شکل‌گیری پرونده الکترونیک سلامت، سد محکمی در برابر تخلف و نسخه‌های جعلی شکل می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با تاکید بر لزوم شکل گیری رقابت سالم میان بیمه گران بدون تکیه بر نرخ های غیرفنی، گفت: گرچه فرهنگ سازی بیمه ای برای عموم مردم الزامی است، اما ابتدا این بیمه گران هستند که باید درباره نرخ و شرایط بیمه نامه ها به نقطه مشترک برسند.
رییس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ، با بیان اینکه عضوهیات مدیره یک شرکت بیمه‌ای نباید از علم بیمه بی خبرباشد، افزود: اگر چنین چیزی وجود داشته باشد اشکال به ساختار و فرآیندهای آن شرکت برمی‌گردد.
در نیمه نخست امسال؛

رشد اقتصادی کشور به 3.3 درصد رسید

عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت‌های ثابت سال 1395 در نیمه نخست سال 1400 به رقم 7530.5 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به میزان 3.3 درصد افزایش یافته است.
با خرید شارژ و بسته اینترنتی از 25 آذر تا 5 دی با سامانه «بام» بانک ملی ایران، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی جوایز یلدا افزایش دهید .
آئین کلنگ‌ زنی آغاز احداث ساختمان جدید پست بانک ایران با حضور بهزاد شیری مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک، امروز سی‌ام آذرماه ۱۴۰۰ همزمان با بیست و ششمین سالگرد فعالیت پست بانک ایران برگزار شد.
بانک مرکزی در راستای گسترش و سهولت دسترسی به خدمات سامانه صیاد (پیچک) برای انجام امور ثبت، تایید و انتقال چک‌های جدید صیادی، شبکه بانکی کشور را به ارائه این خدمات از طریق دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک‌های بانکی ملزم کرده است.