بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۲۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، دوم دی‌ماه) به رقم ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، دوم دی‌ماه)، به رقم ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان معامله شد.
مدیر عامل بیمه ایران گفت: با توجه به سیاست‌های ذیل اصل 44 قانون اساسی، بیمه ایران به‌عنوان تنها شرکت بیمه دولتی باقی ماند، منتهی رویکرد این شرکت، این بود که همسو با سیاست‌های کلی کشور، (با اینکه خودش دولتی می‌ماند) به بخش خصوصی کمک بکند و تاکنون در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
مدیرعامل بیمه حافظ چند سالی است که روی بحث تحول دیجیتال تمرکز دارد. او معتقد است نخستین نکته‌ای که در این زمینه باید متحول شود، بحث رگولاتور است: «رگولاتور در بحث تحول دیجیتال باید موضع‌گیری داشته باشد. موضع‌گیری‌اش هم نه در حد سمینار و همایش یا کار پژوهشی و نظیر این‌ها باشد بلکه باید این تحول به حدی برسد که آیین‌نامه‌ها را اصلاح کند.»
تغییرات قیمت سکه در دو دهه اخیر بیانگر این است که قیمت سکه طی این مدت ۱۵۰ برابر شده است
بانک ملی ایران در استان کردستان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود، بالغ بر یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال کمک بلاعوض جهت خرید ۵۰ دستگاه تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان اختصاص داد.
عضو هیأت مدیره صرافی توسعه صادرات مطرح کرد:

انتقال منابع صادرکنندگان به کشور ظرف یک روز پس از تایید کارگزار

عضو هیات مدیره صرافی توسعه صادرات گفت: این صرافی به عنوان بازوی اجرایی بانک توسعه صادرات ایران، ظرف یک روز پس از تایید دریافت ارز صادرکنندگان از سوی کارگزاران شرکت،منابع صادرکنندگان را به داخل کشور منتقل می کند.
بیمه میهن برای تأمین اطمینان و آرامش خاطر هموطنان عزیز در مقابلِ خطرات بالقوه ای که اموال آنها را تهدید می کند، بیمه آتش سوزی منازل مسکونی؛ طرح جامع خانوار با پوشش ویژه زلزله را برای بیمه گذاران به ارمغان آورده است تا در صورت وقوع حادثه ای ناگوار، زیاندیدگان بتوانند در کمترین زمان ممکن خسارت وارده را جبران نمایند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از طراحی برنامه عملیاتی برای استقرار نظام ارجاع خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت تمامی واحدهای سازمانی و هماهنگی با سایر نهادها طراحی می‌شود و بهترین و موثرترین روش‌ها را برای موفقیت و استقرار این برنامه به کار خواهیم گرفت.
طرح "پست بانکی شو" توسط باجه‌های بانکی پست‌ بانک‌ ایران در سراسر کشور، تعداد ۵۷۶.۸۹۱ فقره حساب با ۵۷/۶۹ درصد تحقق هدف توسط ۵۷۳۲ باجه‌ بانکی‌ روستایی افتتاح شده است که براساس آمار سپرده‌های افتتاح شده در مدت زمان مشابه سال قبل به میزان ۲۷ درصد رشد داشته است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد و بر اساس آن، بهای ۹ واحد پولی کاهش و قیمت ۲۶ ارز افزایش یافت، نرخ ۱۱ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.