بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی می‌گوید: در حال حاضر همه متقاضیان تسهیلات بانکی چه خرد و چه کلان اعتبارسنجی می‌شوند، اما پوشش اعتبارسنجی برای افراد ۳۰ درصد است و بقیه افراد هنوز رتبه اعتباری ندارند.
صنعت بیمه میتواند با جبران خسارت‌های وارده و پرداخت بخشی از سرمایه از دست رفته، جلوی کم شدن توان اقتصادی را بگیرد و لذا سایر حوزه ها به کنشگری خود ادامه دهند و گزند کمتری در امور جاری اشخاص اتفاق بیفتد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد:

آخرین خبر ها از فرایند طراحی و تولید سامانه لیست هوشمند حق‌بیمه

پروژه فهرست (لیست) هوشمند حق بیمه، با هدف متمرکزسازی کلیه مراحل ارسال و پرداخت لیست حق بیمه کارگاه‌ها، تسهیل در فرآیند پرداخت حق بیمه و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان با فراهم شدن امکان ارائه بازخوردهای نظارتی و کنترلی به کارفرما در زمان آماده‌سازی و تکمیل لیست حق بیمه، طراحی و اجرا شده است.
در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری تهران صورت گرفت:

تامین مالی خرید هزار اتوبوس توسط بانک تجارت با هدف رفاه شهروندان تهرانی

بانک تجارت با هدف تامین رفاه و تسهیل سفرهای درون‌شهری شهروندان و در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت، در قالب تفاهنامه همکاری با شهرداری تهران، تامین مالی خرید یک‌هزار دستگاه اتوبوس شهری را بر عهده گرفت.
یادداشت مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره گذار به بانکداری هوشمند

برای بانکداری هوشمند باید هوشمند باشیم

مدیرعامل بانک صادرات ایران در یادداشتی در روزنامه ایران به تشریح الزامات گذار از بانکداری سنتی به هوشمند پرداخته و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، فراهم کردن ابزارها، ایجاد فضای مناسب و درک درست شرایط برای تهیه قوانین لازم را از جمله انتظارات شبکه بانکی از حکمران پولی برشمرده است.
مدیرعامل بانک کارآفرین در جریان بازدید از شعب شیراز بر لزوم بهره‌مندی حداکثری از پتانسیل‌های اقتصادی استان فارس تاکید کرد و خواستار هماهنگی کامل همکاران با فرآیند تغییر در سیستم بانکداری متمرکز بانک، موسوم به «پروژه مهاجرت» شد.
وزیر اقتصاد در توئیتی نوشت: اکنون به جای نگهداری بنگاههای قدیم (که بخش غیردولتی توان آن را دارد)، بانکها مکلفند: اولا به خروج از بنگاه‌داری غیرضروری و ثانیا صرف آن منابع جهت کمک به تولد صنایع جدید.
به گفته معاون فناوری‌ بانک مرکزی، 98 درصد خدمات بانکی دیجیتالی است،‌ 2 درصد باقیمانده هم مربوط به تسهیلات و وثیقه‌گذاری است که هنوز الکترونیکی نشده است، برخی بانک‌ها هم هنوز افتتاح حساب را به شکل غیر حضوری و الکترونیکی نکرده‌اند.
دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «گذار به بانکداری هوشمند» به همت پژوهشکده پولی و بانکی و با هدف تبیین الزامات، ابعاد و آثار بانکداری هوشمند،تبیین کلان روندهای فناوری و نقش آن در تحقق بانکداری هوشمند، تبیین چگونگی ارزش آفرینی در صنعت بانکی در گذار به بانکداری هوشمند و تبیین ارزش های جدید پیشنهادی صنعت بانکی به مشتریان در مدل کسب و کار هوشمند بانکی با حضور مدیران ارشد بانک ها، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه برگزار شد.
معرفی برترین‌های دهمین سال رویداد کیش اینوکس

غرفه بیمه میهن برگزیده شد

ستاد برگزاری رویداد بین المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳ اعلام کرد: مطابق نظرسنجی‌های به عمل آمده غرفه‌های برتر در هفت حوزه انتخاب شده‌اند که بیمه میهن در زمینه ارائه محتوا و برنامه‌های جدید، غرفه برتر شناخته شد .
مدیران عامل بانک مسکن و شرکت دیجی کالا در حاشیه دومین روز برگزاری دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های هماهنگ پرداخت تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سینا گفت: اقدامات بانک سینا در رابطه با مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، رضایت‌بخش است.
پس از ارائه گزارش منتهی به شش ماهه اول سالجاری صورت گرفت:

تقدیر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از عملکرد بانک تجارت

معاون امور بانکی و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی عملکرد مطلوب بانک تجارت در حوزه های مختلف را زمینه ساز تحقق برنامه های بلندمدت این بانک برشمرد.
پس از ارائه گزارش منتهی به شش ماهه اول سالجاری صورت گرفت:

تقدیر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از عملکرد بانک تجارت

معاون امور بانکی و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی عملکرد مطلوب بانک تجارت در حوزه های مختلف را زمینه ساز تحقق برنامه های بلندمدت این بانک برشمرد.
قائم‌ مقام مدیرعامل بانک سپه در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت:

هوشمندسازی یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی است

قائم‌ مقام مدیرعامل بانک سپه هوشمندسازی را یک استراتژی راهبردی برای نظام بانکی برشمرد و بر لزوم تغییر دیدگاه شبکه بانکی در این خصوص تأکید کرد.
بخشی از مأموریت بانک پارسیان، ارائه خدمات جامع و متنوع بانکی و مالی به فعالان اقتصادی نقش‌آفرین در رشد و تولید و توسعه کشور بوده و این مهم از طریق عملیاتی کردن سیاست‌ها و راهبردهای مدون، پرقدرت‌تر از گذشته در حال انجام است.
عضو اجرائی هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران تشریح کرد

تشریح زیرساخت‌های فقهی و حقوقی در بانکداری هوشمند

​عضو اجرائی هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران زیرساخت‌های فقهی و قانونی تحقق بانکداری هوشمند را در نخستین روز از دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در قالب یک کارگاه آموزشی تشریح کرد.