بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

هفتم آذرماه و در نخستین روز از هفته بیمه، با مشارکت شرکت بیمه سامان، رویداد «زنگ بیمه» در مدرسه پسرانه حکمت و نجانیه استان قزوین برگزار شد.
​معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی، هدف و روح قانون مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار کشور و مبارزه ریشه‌ای با فساد عنوان کرد.
رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی:

ضریب نفوذ بیمه در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری است

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این که ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود 1.9 درصد و در استان خراسان رضوی 2.15 درصد است، افزود: هر چند به نسبت آمار کشوری در شرایط بهتری قرار داریم، اما کافی نیست.
در راستای معرفی محصولات و دستاوردها:

برگزاری نمایشگاه تخصصی بیمه توسط بیمه کوثر

نمایشگاه تخصصی بیمه به همت بیمه کوثر و همزمان با هفته بیمه در روزهای 11و12 آذرماه در محل ساختمان مرکزی شرکت برگزار می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به دولت ارسال کرد. با این تغییر اداره بانک مرکزی از این پس روی ریل جدید قرار می‌گیرد و باید دید سرانجام این اصلاحات پس از بیش از نیم قرن چه خواهد بود؟
معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران گفت: با وجود تحریم های ظالمانه توانسته ایم ارائه خدمات ارزی را به صنعتگران و تولیدکنندگان در راستای توسعه اقتصادی کشور فعال نگه داریم .
در دیدار مدیرعامل بانک مسکن با رئیس سازمان حج و زیارت مطرح شد؛

توسعه همکاری های مشترک با رویکرد خداپسندانه

دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تاکید بر لزوم حمایت نظام بانکی از زائران سرزمین وحی گفت: تمامی ظرفیت‌های بانک مسکن در خدمت رفاه و آرامش زائران خواهد بود.
دبیر دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی:

بانک شهر پیوندی مستحکم با خانواده میراث فرهنگی دارد

دبیر دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با اشاره به حمایت های همه جانبه بانک شهر از این دوره جشنواره، گفت: این بانک پیوندی مستحکم با خانواده میراث فرهنگی دارد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون، رسیدگی به مشکلات و مسائل اداری بانوان شاغل در این بانک و شرکت های تابعه را در دستور کار برنامه های مدیریتی عنوان کرد.
بانک سپه براساس گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، موفق به کسب جایگاه نخست شبکه بانکی در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت و کارتخوان فروشگاهی و نیز رتبه دوم در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار شبکه پرداخت در مهرماه سال جاری شد.
با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران پلتفرم آنلاین تبادل اطلاعات مربوط به قراردادهای اتکایی بیمه اتکایی تهران رواک رونمایی شد.
عضو هیات عامل بانک ملی ایران؛

تاکید بر پرداخت به موقع تسهیلات نهضت ملی مسکن

نصرت اله شهبازی عضو هیات عامل و معاون اعتباری بانک ملی ایران در سفر به استان سیستان و بلوچستان با محمد کرمی استاندار این استان دیدار و گفت و گو کرد.
عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران با بیان این که نمایشگاه ایران متافو محل و فرصتی مناسب برای تقویت روابط، توسعه همکاری ها ، ارائه خدمات مالی و معرفی ظرفیت ها و توانمندی‌های بانک است، اظهارداشت: برنامه ریزی های زیادی به منظورتحکیم تعامل و توسعه همکاری ها با شرکت های حاضر در نمایشگاه تهیه و تنظیم شده است.
بانک مرکزی اعلام کرد:

کاهش قیمت خانه به متری ۷۵ میلیون

بر اساس آمار واحدهای مسکونی معامله شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان‌ امسال به ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد و باتوجه به افزایش ۱۴.۸ درصدی حجم معاملات در این ماه نشانه برقراری آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن شهر تهران طی ماه‌های اخیر است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، گفت: مقرر شده است وام‌های تکلیفی که ظرفیت پرداخت تسهیلات بانک‌های قرض‌الحسنه را محدود می‌کند مستثنی کنیم.
مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با هیات مدیره شرکت پتروفرهنگ:

از فعالیت دانش بنیان‌ها در بخش مسکن حمایت می‌کنیم

دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با رییس هیات مدیره و مدیران شرکت پتروفرهنگ بزرگترین هلدینگ موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: از همکاری با تمامی شرکت‌ها و افرادی که از فناوری‌های روز دنیا در حوزه ساخت و نوسازی مسکن استفاده می‌کنند و به ویژه شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کنیم.