بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به همراه اعضای هیات مدیره و دیگر مسئولان به صورت سرزده از چند شعبه موسسه اعتباری نور که از امروز به بانک ملی ایران منتقل شده اند بازدید و با کارکنان و مشتریان این شعب گفت و گو کرد.
به جای اصرار بر ساخت چند میلیون واحد مسکونی، باید راه‌های تامین مالی اجاره را برای افراد ضعیف جامعه دنبال کرد و اجاره‌نشینی را هم به رسمیت شناخت تا تعداد زیادی خانه بلااستفاده باقی نماند که مصداق هدررفت منابع است.
در هشتمین اجلاس سراسری مدیران نمونه و موفق کشور ؛

نشان عالی مدیر سال به چه کسی رسید؟

در هشتمین اجلاس سراسری مدیران نمونه و موفق کشور، نشان عالی مدیر سال با عنوان مدیرتاثیرگذار سال در اقتصاد کشور، به دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن اعطا شد.
بانک سپه در آبان‌ماه سال جاری مبلغ ۲۰ هزار و ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال تسهیلات خرد به ۱۳ هزار و ۹۷۹ فقره پرونده در حوزه‌های ازدواج، فرزندآوری، قرض‌الحسنه اشتغالزایی و کمک ودیعه مسکن مستأجران اختصاص داده است.
به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی بیمه و به ابتکار و همت شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای استان اردبیل، میزهای ارایه‌ی خدمات بیمه‌ای در مصلی این شهر دایر گردید.
حسن شریفی، مدیرعامل بیمه ایران ،به اتفاق ارشاد فائضی زاده مدیرکل شعب استان اصفهان و مهدی مونسان مدیرکل دفتر هیات مدیره، معاونین استان و روسای شعب شهراصفهان با بررسی آمار و عملکرد استان، در خصوص مسائل اداری و معیشتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بانک مرکزی فقط براساس ثبت سفارش های انجام شده مجوزهای اخذ شده برای واردات کالا و خدمات از دستگاه های ذی ربط و به درخواست بانک های عامل فرآیند تخصیص تأمین و فروش ارز را مطابق گروه بندی های صورت پذیرفته توسط وزارت صنعت معدن و تجارت انجام می دهد.
حسن شریفی از خدمات خود خبر داد:‌

مصمم به تغییر ریل به نفع مردم در بیمه ایران هستیم

حسن شریفی که برای تحویل چک خسارت به استان اصفهان سفر کرده ،در دیدار با علیرضا عربها مدیرکل دارایی اصفهان با اشاره به سفرهای استانی ،از عزم بیمه ایران برای رضایت مردم از خدمات خود خبر داد.
​مدیر امور بازرسی بانک صادرات ایران در اختتامیه دومین نشست تخصصی سالانه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم  این بانک در جمع بازرسان و مدرسان تخصصی بانک اهمیت کار گروهی و رعایت دقیق قوانین و مقررات در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را دو بال موفقیت و افزایش کارآمدی نظام بانکی در مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم دانست.
در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان داخلی و استعداد‌های بومی برای تقویت خودباوری ملی؛ بانک ملی ایران با حمایت های همه جانبه و ارائه خدمات و ابزارهای گسترده مالی توانست برای ایجاد و نوسازی خط تولید جدید و افزایش ظرفیت کاغذ در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ، کشور را در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی بی نیاز و خودکفا نماید.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی نشست با شرکت فراسان اعلام داشت بسته جامع اعتباری بانک برای حمایت از فعالیت عمرانی و تولیدی شرکت فراسان ارائه می گردد.
بانک مرکزی تنها نباید خود را مجری تمنیات دولت‌ها یا سیاستمداران بداند. بانک مرکزی در نقش مقام تنظیم‌گر باید از منافع سپرده‌گذاران در برابر سهامداران و دولت مراقبت کند. مداخله‌جویی سیاسی نوعی تعرض به حقوق سپرده‌گذاران است.
سازمان تأمین‌اجتماعی براساس قانون و آرای هیئت‌عمومی دیوان عدالت اداری در زمینه فرایند بررسی درخواست‌های ادعای سابقه بیمه‌شدگان، از کلیه مشمولان قانون تأمین‌اجتماعی خواست پیش از ارائه درخواست به دیوان عدالت اداری یا ثبت درخواست در مراجع حل اختلاف قانون کار، درخواست‌های خود در مورد سوابق بیمه‌پردازی را به کمیته‌های تخصصی بررسی سوابق شعب تأمین‌اجتماعی ارائه کنند.