بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

عضو هیئت مدیره و معاون امور شعب، شبکه فروش و بازاریابی بیمه میهن به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد شعب، روز پنجشنبه از شعب ساوه، کاشان و قم بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های جاری و مشکلات و مسائل این شعب قرار گرفت.
اخلاقی مدیرعامل بانک در سفر به اصفهان با مدیران عامل شرکت های پالایش نفت، فولادمبارکه، ذوب آهن، لورچ و پتروشیمی اصفهان دیدار و برحمایت از فعالان بخش تولید و مجموعه های صنعتی و پتروشیمی کشور تاکید کرد.
رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: بسیاری از مشکلات بانک‌ها به این دلیل است که در بخش تامین مالی شرکت‌ها، زمینی را به عنوان وثیقه در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند و در واقع زمین سوخته‌ای را با قیمت بالا به بانک می‌فروشند.
با هدف نظامند شدن اعطای اعتبارات به تولید؛

تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بنگاه های اقتصادی امضا شد

تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و هفت بانک عامل با موضوع تامین مالی زنجیره ای تولید با حضور علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت ، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به امضا رسید.
از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۵۵.۲ میلیون فقره چک به ارزش ۱۶۶۱.۲ هزار میلیارد تومان مبادله شده که تعداد چک‌های برگشتی نیز در این بازه زمانی برابر با ۵.۱۳ میلیون فقره به ارزش ۲۰۷.۹ هزار میلیارد تومان بوده است.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به اواخر هفته گذشته به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.
عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران تاکید کرد: به هیچ عنوان، پرداخت تسهیلات در شعب بانک ملی ایران متوقف نشده و همچنان این بانک براساس رسالت خود در راستای کمک به بخشهای مختلف اقتصادی کشور و رفع نیازهای مالی اقشار جامعه، اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط را در اولویت برنامه های خود دارد.
بررسی اخبار شرکت‌های بیمه حکایت از آن دارد که تنها در آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰۰خبر از بیمه رازی در فضای رسانه‌ای کشور نشر و بازنشر شده و این شرکت توانسته رتبه نخست اطلاع رسانی و فعالیت رسانه‌ای را در صنعت بیمه از آن خود کند.
در حال حاضر اقتصاد در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد. فشارهای ناشی از تحریم‌های یک دهه گذشته و رکود حاصل از شرایط کرونایی موجب شده که اقتصاد کشور در وضعیتی قرار گیرد که تقریباً در 10 سال گذشته هیچ‌گاه آن را تجربه نکرده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که گذر از این شرایط بحرانی تنها با رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی و البته ثبات محقق می‌شود. این‌ها 3 ضلع مثلث بازسازی اقتصاد ایران است که بانک پارسیان در راستای رسیدن به هرکدام از آن‌ها در طول سال های گذشته تلاش زیادی کرده است.
یک نماینده مردم در مجلس گفت: معتقدم اگر کمک شورای پول و اعتبار، نظارت بانک مرکزی و تلاش وزارت اقتصاد در این امر اتفاق بیفتد و کارت‌های اعتباری رواج پیدا کند شاهد یک اتفاق عظیمی در اقتصاد کشور خواهیم بود. پس کارت اعتباری در اقتصاد کشور نقش محوری خواهد داشت.
کاردگر در جمع شبکه فروش استان‌های البرز و قزوین:

جان دانا ضریب نفوذ بیمه را افزایش می‌دهد

نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، بهره گیری از ظرفیت بیمه‌های زندگی را مهم‌ترین مسیر توسعه صنعت بیمه و عامل اصلی افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور عنوان کرد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز (پنجشنبه، نهم دی ماه ۱۴۰۰) اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۱ واحد پولی کاهش و قیمت ۲۲ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۳ واحد پولی دیگر ثابت ماند.