بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بیمه آسیا اپلیکیشن جدید خود را رونمایی کرد:

"آسیا برتر" ؛ نرم افزار جدید صدور بیمه نامه

نرم افزار" آسیا برتر" سامانه ای است که در راستای ارائه خدمات متنوع و با کیفیت بیمه ای به مردم و همچنین دسترسی آسان و سریع به پوشش های مورد نیاز بیمه ای طراحی شده است.
مدیرعامل بانک سپه طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان را قهرمان ملی ایران و جهان اسلام خواند و گفت: حاج قاسم عزیز به برکت اخلاص، تواضع خدامحوری و ولایت‌پذیری محض، یک حقیقت همیشه جاری و جوشانی است که در طول تاریخ قادر است گرمابخش میدان‌های مبارزه مجاهدان فی‌سبیل‌الله در جبهه‌های حق علیه باطل باشد و نام، یاد و آرمانش برای ملت‌ها نویدبخش استقلال، امنیت و آرامش قرار گیرد.
مرکز نوآوری سبا متعلق به مرکز دانشگاهی علمی کاربردی توسعه کسب وکار سبا (سرمایه گذاری بیمه ایران ) با اخذ مجوز از دانشگاه علمی کاریردی تحت نظارت وزارت علوم  تحقیقات وفناوری  " رویداد شتابی ثبت ایده ای با محوریت موضوع محصولات نوین بیمه ای و ابزارهای فروش" برگزار می کند
بر اساس حکمی از سوی بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، محمد مهدی ناصحی، رضا سعیدی، علیرضا اعرابی، محمد میرزابیگی و عباسعلی پور بافرانی به سمت اعضاء هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شدند.
در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در صنعت بیمه و مدیریت ریسک و پیشگیرانه خسارت» در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «محمدامین رحیم‌زاده» کارشناس ارشد مدیریت ریسک بیمه ملت و «محمدحسین رحمتیان» مدیر ریسک و اکچوئری بیمه ملت، مقاله‌ای با عنوان «ارائه مدلی سیستماتیک به‌منظور مدیریت دارایی‌و‌بدهی با استفاده از جریانات نقدی با تکیه ‌بر فناوری هوش تجاری (مطالعه موردی بیمه ملت)» ارائه کردند.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۷ هزار و ۳۹۵ تومان معامله شد.
سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و ارزیابی عملکرد مدیریت شعبه‌‌های بانک، یزد را به‌عنوان مقصد دومین سفر استانی خود انتخاب کرد.
تفاهم‌نامه طرح تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی بین وزارت صمت، بانک مرکزی و هفت بانک کشور به امضای دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت و مدیران عامل بانک‌های ملی، ملت، صنعت و معدن، مسکن، پارسیان و صادرات رسید.
این موسسه به منظور ترویج سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) وایجاد زمینه ازدواج جوانان عزیز کشورمان نسبت به پرداخت ۲۶۹۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۲.۲۳۹.۶۳۰ میلیون ریال از ابتدای سال تا پایان آذرماه اقدام نمود.
شرکت بیمه دی، خسارت ۱۸ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریالی یک زیان دیده را که در سانحه تصادف در یکی از روستاهای شهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی دچار حادثه و خسارت شده بود را پرداخت کرد.
سپرده‌گذاران بانک اقتصاد نوین و دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه نوین ازاین‌پس می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک، برای خرید از فروشگاه‌های منتخب در طرح اعتبارینو اعتبار دریافت کنند.
علاء الدین رفیع‌زاده بیان کرد: طبق بخشنامه، کارکنان بانک‌ها مانند سایر کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید از آغاز ساعت کاری، به ارائه خدمت بپردازند و اگر احتیاج به فراهم‌ کردن مقدمات کار خود دارند، می‌توانند زودتر در محل کار خود حاضر شوند.
مدیرعامل شستا گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و در همین راستا تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران به ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.
اگر یک دانشجو و پژوهشگر یا یک هنر دوست یا گردشگر بخواهد تاریخ هنرهای تجسمی مدرن و معاصر ایران را زیر یک سقف مرور نماید، فقط یک نشانی می‌توان به او داد، یک موزه به واقع منحصر به فرد در قلب تهران، "موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد"
در آذر ۱۴۰۰ سهم ابزارهای پذیرش اینترنتی در تراکنش‌های انجام شده ۶.۰۱ درصد و ابزار پذیرش موبایلی ۳.۲۷ درصد بوده و این در حالی است که کارت‌خوان‌های فروشگاهی ۹۰.۷۱ درصد از کل تراکنش‌های انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.
امروزه تحولات گسترده اقتصادی، مالی و تجاری، بنگاه های اقتصادی را ناگزیر ساخته به روش های کارآمدتر و سریع تر تامین مالی بیندیشند. چنین رویکردی سبب شده نقش ارایه ‌دهندگان خدمات مالی از تامین کننده صرف منابع مالی به عنوان مشاور و شرکای تجاری بنگاه های اقتصادی و تجاری تغییر یابد و بخش عمده ای از وظایف مدیریتی جریان های مالی کسب و کارهای زنجیره ای در تعامل با ارائه‌دهندگان خدمات مالی تعریف شود تا با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های بانک ها و موسسات مالی به نحو مطلوب‌تری به اجرا گذاشته شوند.