بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

قواعد جدید ناظر بر شفافیت و پاسخ‌گویی در قانون پولی و بانکی کشور کاملا مغفول مانده است؛ درحالی‌که امروزه، قوانین بانک‌های مرکزی آنها را مکلف به رعایت این اصول می‌کند. خوشبختانه قانون جدید بانک مرکزی در مواد ۱۰، ۱۱، ۵۳ و ۵۴، احکام قانونی مورد نیاز برای تحقق این تکالیف بانک مرکزی را احصا کرده است.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ریال دیجیتال پروژه مهم بانک مرکزی است که این روزها در حال پیش روی است یعنی بانک‌های ما از ۳ به ۸ بانک افزایش پیدا می‌کند.
بانک صادرات ایران در هشت ماه ابتدای سال جاری بیش از ١٢٠٠ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم پرداخت کرد که بر اساس آمارهای بانک مرکزی رتبه اول را در بین پنج بانک بزرگ کشور به خود اختصاص داده است.
رئیس کل بیمه مرکزی ،حضور عزتمندانه شیما آرا، معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان را در همایش بیمه دیجیتال به عنوان سخنران اصلی و مدیر پنل علمی نسل آینده ارزیابی ریسک بیمه که در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد را باعث افتخار بیمه مرکزی و صنعت بیمه دانست.
در جلسه بررسی عملکرد شش ماهه اول سال جاری مطرح شد؛

سابقه درخشان بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح های صنعتی

دکتر محمد جواد شریف زاده در جلسه بررسی عملکرد شش ماهه اول سال جاری بانک صنعت و معدن، این بانک را یک بانک توانمند، ارزش آفرین و با سابقه در حوزه تامین مالی واحدهای تولیدی و معدنی کشور دانست که نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق کمتر برخوردار دارد.
رییس کل بانک مرکزی از عملیاتی شدن بانکداری تخصصی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های بانک مرکزی اجرای بانکداری تخصصی است؛ بایستی بانک‌ها بر اساس تخصص و اهداف بانکداری کشور تقسیم بندی شوند و در این راستا اساسنامه‌ نیز تهیه شده است.
با استناد به آمار و گزارش‌های منتشرشده، شرکت بیمه تجارت‌نو در سال جاری در مدت زمان کوتاه دو ماهه توانسته با تحقق قابل توجه بخشی از بودجه و جذب پرتفوی سال 1402، گام بزرگی را در جهت توسعه و ارتقای فروش محصولات بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور بردارد.
در آبان ماه ۱۴۰۲ ، تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر ٢,٢ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۱ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ٢.٧ درصد بوده است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اقدامی بی‌سابقه ۵۰۰۰ میلیارد تومان وام به منظورکمک به توسعه اشتغال زیست‌بوم نوآوری کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق با اولویت مناطق محروم و مرزی پرداخت می‌کند.
مهندس «حمیدرضا توسلی» گفت: سقف وام فوری آنلاین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۵۰ میلیون تومان بوده و به‌ زودی بهبودهای دیگری برای آن فراهم می‌شود. روند همگرای فناوری اطلاعات و کسب‌وکار سریع‌تر شده و این ۲ بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده‌اند. این روند در بانک‌ها تجلی بیشتری نیز دارد.
عضو کمیسیون تخصصی عمران مجلس شورای اسلامی؛

برای نوسازی مسکن کشور از بانک مسکن حمایت می‌کنیم

عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل بانک مسکن، ضمن تقدیر از اقدامات این بانک در رونق بخش مسکن گفت: ما نیز در کمیسیون تخصصی عمران مجلس با تمام قوا در کنار دولت و بانک مسکن در مسیر نوسازی مسکن کشور هستیم.