بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

جریان سودآوری و ثروت‌آفرینی در بیمه تعاون جاری است و این شرکت در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۴۳۸ میلیارد ریال سود شناسایی کرده آنهم در در حالی که وضعیت بازار سهام طی یک سال گذشته سود خالص اکثر شرکت‌های بیمه‌ ای را کاهش داده است. سود هر سهم نماد وتعاون در پایان آذرماه امسال ۲۹۲ ریال برآورد شده و انتظار می‌رود که این شرکت به روند سودسازی خود ادامه دهد. جریان سودآوری و ثروت‌آفرینی در بیمه تعاون جاری است و این شرکت در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۴۳۸ میلیارد ریال سود شناسایی کرده آنهم در در حالی که وضعیت بازار سهام طی یک سال گذشته سود خالص اکثر شرکت‌های بیمه‌ای را کاهش داده است. سود هر سهم نماد وتعاون در پایان آذرماه امسال ۲۹۲ ریال برآورد شده و انتظار می‌رود که این شرکت به روند سودسازی خود ادامه دهد.
تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در دی ماه سال 1400، به 9.8 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 0.5 و 179.3 درصد افزایش نشان می دهد.
با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها و ضرورت داشتن یک پشتوانه مالی در شرایط سخت و به هنگام؛ بیمه زندگی بیمه ملت بر آن شد تا نسبت به تشویق بیمه‌گزاران بیمه نامه های زندگی برای فعال و بروز ‌نگه‌داشتن بیمه‌نامه‌های خود و استفاده از مزایای آن در مواقع ضروری اقدامات موثری را انجام دهند. در این راستا جشنواره در امتداد همراهی بیمه های زندگی از بهمن ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه سال 1400ادامه خواهد داشت.
اخلاقی در دیدار با مدیرعامل سایپا تاکید کرد:

بانک تجارت پشتیبان توسعه گروه خودروسازی سایپا

مدیرعامل بانک تجارت ضمن حضور در شرکت خودروسازی سایپا، در نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران ارشد این گروه خودروسازی راه‌های همکاری و تعامل دو مجموعه را بررسی و تبیین کردند.
بیمه میهن در آستانه چهل وسومین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر به منظور ترغیب و تشویق مردم به تهیه بیمه‌ نامه حوادث، این بیمه نامه را در قالب دو طرح با شرایط ویژه و حق بیمه ای نازل ارائه می کند.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۳ واحد پولی افزایش و قیمت ۱۳ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۰ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: "به این موضوع کمتر توجه شده است که تأمین اجتماعی باید اجتماعی باشد و همه آحاد جامعه و شرکای اجتماعی می‌توانند در اجتماعی شدن تأمین اجتماعی نقش داشته باشند. مردمی عمل کردن نقطه قوت این سازمان است و می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی برای خلق ارزش و غلبه بر مسائل و مشکلات استفاده کنیم."
سرپرست مدیریت بیمه‌های اشخاص بیمه رازی:

فرآیند بررسی و پرداخت هزینه‌ های درمان تسریع یافت

سرپرست مدیریت بیمه‌های اشخاص بیمه رازی با تاکید بر توجه ویژه بر استفاده از فناوری اطلاعات گفت: فرآیند ثبت، بررسی و پرداخت خسارت بیمه‌های درمان با تکیه بر فناوری به‌روز تسریع پیدا کرده است.
در راستای اجرایی شدن فرمان ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر رئیسی به بانک‌ها در خصوص حمایت از تولید و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در سالی که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامیده شده است، تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه کارگران و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) امضا شد.
پتروشیمی «کارون» به‌عنوان نخستین شرکت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسمی با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و امیر یوسفیان، نائب‌رئیس هیئت‌مدیره این بانک، گواهینامه دانش‌بنیان دریافت کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست هم اندیشی جشنواره «تلاش ملی» گفت: باید با سنجش ریسک اعتباری، به دنبال ارتقای نظام اعتبارسنجی و بهداشت اعتباری در بانک باشیم.