بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت باید حامی بانک توسعه تعاون باشد

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با مهم خواندن اقتصاد تعاون و اهمیت رشد و توسعه این بخش گفت: یکی از شاخص‌های اهمیت تعاون این است که به اشتغال و توسعه کمک و وضعیت اقتصاد را به سمت عدالت و پیشرفت سوق می‌دهد.
در بیست و چهارمین رتبه‌ بندی صد شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی، موسوم به100IMI، بر اساس عملکرد سال مالی 1399، بانک پارسیان در عملکرد شاخص های فروش و دارایی، مقام دوم در میان بانک های خصوصی را از آن خود کرد.
زمان حضور خود در بانک را به حداقل برسانید؛

با استفاده از سامانۀ نوبت‌دهی هوشمند بانک پاسارگاد

با توجه به شرایط خاص دریافت خدمات حضوری در دوران شیوع کرونا، فرایند انجام این نوع خدمات نیز در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی متحول شده است. از جمله این تمهیدات می‌‎‌توان به «سامانۀ نوبت‌دهی هوشمند بانک پاسارگاد» اشاره کرد که با استفاده از آن زمان انتظار در شعبه‌های بانکی کاهش یافته و مشتریان دیگر در شعبه منتظر نخواهند ماند.
در راستای ارتقای امنیت سامانه‌های بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران، خدمت احراز هویت دو عاملی در سامانه "بانکداری اینترنتی حقیقی" این بانک، راه‌اندازی شد.
پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران روند صادرات و واردات کشور دچار اختلال شد و این اتفاق تاثیر خود را بر همه وجوه اقتصادی گذاشت. صنعت بیمه هم از گزند تحریم‌ها در امان نماند و چند سالی است بیمه‌های حمل‌ونقل و باربری و بیمه تضمین گمرکی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده و میزان پرتفو آنها کاهش پیدا کرده است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای هشت واحد پولی افزایش و قیمت ۱۰ ارز کاهش یافت. نرخ ۲۸ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
پدیده ارتباط با مشتری یا خدمت به مشتری (CRM) تا پنج سال پیش شاید در پایین ترین رتبه بندی سازمانی هر نهاد مالی قرار می گرفت؛اما امروز مسأله به کلی متفاوت شده است و مشتری در قلب ومرکز یک ســازمان مشــتری محور قرار دارد.
نرخ تورم ماهانه دی ١٤٠٠ به ٢,٤ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٧ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد:

ابلاغ نحوه اعطای وام بدون ضامن

حسین مهری اعلام داشت: پیرو تأکید ریاست محترم جمهوری بر آسان سازی اعطای تسهیلات، این بانک، نحوه اعطای تسهیلات بدون ضامن تا سقف ١٠٠ میلیون تومان را به شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد.
در اجرای سیاست‌های جدید دولت و تاکید ریاست محترم جمهوری و بخشنامه صادره از طرف وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، مبنی بر تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات خُرد، شرایط پرداخت تسهیلات مذکور تا مبلغ یکصد میلیون تومان بدون مطالبه ضامن، به مشتریانی که مطابق مقررات، شرایط اخذ تسهیلات را دارند در شعب بانک کشاورزی اعلام شد.