بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

نرخ دلار امروزدر صرافی‌های بانکی با ۴۷ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته با قیمت ۲۵ هزار و ۴۸ تومان معامله شد.
برای بررسی عملکردی شرکت‌های بورسی، یکی از مهم‌ترین موارد بررسی میزان سودآوری شرکت در بخش‌های عملیاتی و غیره است. سود عملیاتی یک بنگاه اقتصادی گویای آن است که شرکت عملکرد خوبی در حوزه تخصصی خود داشته و نسبت به دوره‌های قبل چگونه فعالیت داشته است.
قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید.
علی دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری این وزارتخانه، روز یکشنبه از غرفه بانک گردشگری در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته بازدید کردند.
برنامه تحت وب بانک پاسارگاد؛

تکمیل پازل ارائه خدمات بانکداری الکترونیک

برنامه تحت وب بانک پاسارگاد، مجموعه‌ای از خدمات را با امنیت و سرعت، همگام با تکنولوژی روز دنیا در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد.
بانک ملی ایران با آگاهی از اهمیت مدیریت سبز و نیز اشراف بر محدودیت منابع انرژی و نقش کلیدی خود در صیانت از این منابع، همسو با سیاست های کلان کشور در راستای توسعه پایدار، افزایش بهره وری، مصرف بهینه منابع و کاهش آلودگی های زیست محیطی را سرلوحه خود داده است.
وزرات امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به ۱۳ مدیر بانکی دولتی ضرب الاجل ۲۴ ساعته با موضوع عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی تعیین کرد.
​شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران رسمی یا غیر رسمی دستگاه‌های اجرایی دولتی شامل وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و سایر شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان نزد شعب بانک صادرات ایران واریز می‌شود، می‌توانند تا سقف یک میلیارد ریال بدون ضامن و با اخذ نامه کسر از حقوق، بر اساس اعتبارسنجی و توان بازپرداخت تسهیلات از طریق صدور کارت اعتباری مرابحه از تسهیلات خرد این بانک استفاده کنند.
مدیرعامل بانک سینا، بازرسی و نظارت را ابزار سلامت کاری سازمانها دانست و گفت: از شاخص‌های مهم هر سازمانی، بازرسی و نظارت است که اگر به درستی و با دقت انجام شود انضباط مالی و اخلاق حرفه‌ای را برای آن سازمان به ارمغان می‌آورد.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۱۰ واحد پولی افزایش و قیمت ۲۴ ارز کاهش یافت، نرخ ۱۲ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
شرکت بیمه حافظ در راستای شناسایی و حمایت از نوآوران و صاحبان ایده های نوین و به منظور بهره مندی از توانمندیها و استعدادهای خلاق صنعت بیمه ، اقدام به فراخوان جذب طرح های نوین بیمه ای نموده است .
قدردانی ابراهیمی از شکیبایی مشتریان و کارکنان بانک سپه؛

اتمام موفق بزرگ‌ترین طرح مهاجرت سیستمی صنعت بانکداری کشور

مدیرعامل بانک سپه از اتمام مهاجرت سیستمی بانک‌های ادغامی به این بانک خبر داد و گفت: در راستای اجرای مراحل نهایی طرح ملی ادغام و یکپارچه‌ سازی سامانه‌های بانکی متمرکز بانک سپه، هم‌ زمان با اتمام مهاجرت سامانه بانکداری بانک‌ های ادغامی به سامانه جامع بانکی‌امید، بزرگ‌ترین طرح مهاجرت سیستمی صنعت بانکداری کشور به ثبت رسید.
سید ابراهیم رییسی به عنوان نخستین ایستگاه بازدیدهای میدانی در راستای اهداف حمایت از تولید، اشتغال و بازیابی توان صنعتی استان گیلان در ادامه سفر یک روزه خود به این استان که روز جمعه هشتم بهمن ماه انجام شد، به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت، از گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران به طور سرزده بازدید نمود و در جریان مشکلات این کارخانه و آخرین تغییر و تحولات آن قرار گرفت.