بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که این بانک باید «تمام نیازهای همه اقشار جامعه» را تامین کند، گفت: بانک ملی ایران نه بانکی است که فقط به شرکت ها توجه کند، نه بانکی است که فقط به اصناف توجه کند و نه یک مجموعه صرفا قرض الحسنه است، بلکه بانکی جامع است که باید محصولات متفاوت را برای تامین نیازهای متفاوت همه مشتریان در اختیار داشته باشد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 770.0 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در پایان آبانماه ۱۴۰۰، حجم نقدینگی را ۴۳۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که حاکی از رشد ۴۲درصدی نقدینگی نسبت به پایان آبان سال گذشته است. این در حالی است که این شاخص نسبت به اسفندماه سال گذشته معادل ۱۷ درصد رشد داشته است.
نرخ دلار امروز در صرافی‌های بانکی با ۹۷ تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با قیمت ۲۵ هزار و ۱۴۵ تومان معامله شد.
برای بهبود فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان، سامانه درخواست غیرحضوری و سیستم جامع کمیسیون های پزشکی از ابتدای بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور راه اندازی شد.
با حضور عضو هیأت مدیره و معاون اعتباری، جمعی از معاونان، مدیران و همکاران، بانک ‎آینده به‌عنوان یکی از نخستین بانک‌ های ارائه‌دهنده خدمت نوین«برات و سفته الکترونیکی»، از سامانه‎ عملیاتی این خدمت رونمایی شد.
وبینار آموزش بانکداری توسعه‌ای با بررسی ماموریت، کارکرد و مدل کسب و کار پست بانک ژاپن صبح امروز دوشنبه ۱۱ بهمن در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی با حضور شیری مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل و مدیران امور پست بانک ایران برگزار شد.
قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۱۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.
براساس آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی میزان نقدینگی در آبان ماه امسال به رقم چهار هزار و ۳۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به سیاست‌های جدید دولت و تاکید ریاست محترم جمهوری و بخشنامه صادره از طرف وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی،مبنی بر تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات خُرد، گفت: ما و همکاران شبکه بانکی از این سیاست دولت استقبال و همراهی کردیم.
عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران با اشاره به ابلاغ دستور پرداخت تسهیلات بدون ضامن به شعب بانک ملی ایران گفت: شیرینی برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، توسط بانک ملی ایران در سراسر کشور جاری می شود و امیدواریم بتوانیم گامی در گره گشایی از مشکلات مردم در شرایط فعلی اقتصادی کشور برداریم.
بازدید مدیرعامل بانک گردشگری از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری:

رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن "گردش‌پی" در نمایشگاه

مدیرعامل بانک گردشگری به همراه حسین رحمتی قائم مقام و چند تن از معاونان و مدیران بانک، روز دوشنبه در سومین روز از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، از غرفه های گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در نمایشگاه بازدید کردند.