سپرده را به کدام بانک بسپاریم؟ / بررسی سود سپرده بانک ها

ممکن است شما نیز بر اثر نوسانات و تغییرات ناگهانی نرخ سود سپرده بانک ها در انتخاب بانک برای ایجاد سپرده، دچار تردید شده باشید. پس در این گزارش با ما همراه باشید.
تصویر سپرده را به کدام بانک بسپاریم؟ / بررسی سود سپرده بانک ها

به گزارش سایت خبری پرسون، در این گزارش به مقایسه سود سپرده ۱۵ بانک‌ می‌پردازیم. لازم به ذکر است که همه اطلاعات این گزارش، از تماس با شعب این بانک‌ها جمع‌آوری شده‌اند.

بانک آینده

سپرده‌های بانک آینده یک ساله هستند و این بانک، سودی ۲۰درصدی را به این سپرده‌ها پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ سپرده ۱۰میلیون تومان است و برداشت از آن پس از یک ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین به سپرده‌های بلندمدت کمتر از ۲۰۰میلیون تومان، سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند. همچنین سپرده‌های با مبلغ ۲۰۰میلیون تومان به بالا، سود ۲۰درصد دریافت خواهند کرد.

بانک ایران زمین

در ادامه مقایسه سود سپرده بانک‌ها، به سراغ بانک ایران زمین رفته‌ایم. این بانک مبلغ سود پرداختی به سپرده‌های خود را بسته به مبلغ سپرده، به سه گروه تقسیم کرده است. کف مبلغ این سپرده‌ها ۱۰میلیون تومان است و بانک ایران زمین تا سقف ۳۰۰میلیون تومان، سودی ۱۸درصدی را پرداخت می‌کند.

بانک پارسیان

بانک پارسیان به سپرده‌های زیر یک میلیارد تومان ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند. برداشت پول از این سپرده‌ها، یک ماه پس از افتتاح، بدون پرداخت جریمه امکان‌پذیر است.

سپرده‌های یک میلیارد تومان به بالای بانک پارسیان نیز نرخ سود ۲۰درصد دارند و بعد از سه ماه، می‌توان بدون جریمه از آن برداشت کرد.

بانک پاسارگاد

در حال حاضر بانک پاسارگاد تنها یک نوع سپرده بلندمدت دارد که نرخ سود آن ۱۸درصد است. سپرده‌گذاران می‌توانند پس از سه ماه از زمان افتتاح حساب، بدون جریمه از این سپرده برداشت کنند.

بانک تجارت

در ادامه سود سپرده بانک‌ها، نوبت به بانک تجارت می‌رسد. سود این بانک دو ساله و با نرخ سود ۱۸درصد است. همچنین حداقل مبلغ افتتاح این سپرده ۱۸درصد است. برداشت از این سپرده هم تا سه ماه، جریمه دارد.

بانک توسعه تعاون

سپرده دو ساله بانک توسعه تعاون نیز سود ۱۸درصد به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کند. همچنین برداشت از این سپرده پس از دو ماه، بدون جریمه خواهد بود.

بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه دو نوع سپرده بلندمدت یک و دو ساله ارائه می‌کند. نرخ سپرده یک ساله بانک خاورمیانه ۱۶درصد و سپرده دو ساله، ۱۸درصد است.

بانک دی

برای مقایسه سود سپرده بانک‌ها باید به بانک دی هم اشاره کرد. سپرده این بانک نیز دو ساله است و بر اساس مبلغ سپرده، به دو بخش تفکیک می‌شود. سپرده‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان، ۱۸درصد و سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان، ۲۰درصد سود دریافت می‌کنند.

بانک رفاه کارگران

سپرده بلندمدت بانک رفاه کارگران، یک ساله است . سودی ۱۸درصد را پرداخت می‌کند. همچنین برداشت از این سپرده پس از یک ماه، بدون جریمه است.

بانک سپه

سپرده دو ساله بانک سپه، ۱۸درصد سود پرداخت می‌کند و حاقل مبلغ این سپرده باید ۱۰۰میلیون تومان باشد. سپرده‌گذاران می‌توانند پس از سه ماه از زمان افتتاح حساب، بدون جریمه از این سپرده برداشت کنند و پس از این مدت، سود سپرده به صورت روز شمار پرداخت خواهد شد.

بانک سرمایه

مقایسه سود سپرده بانک‌ها نشان می‌دهد که بانک سرمایه به سپرده‌های زیر ۱۰۰میلیون تومان، سودی ۱۸درصدی پرداخت می‌کند و برداشت از این سپرده پس از سه ماه، بدون جریمه خواهد بود. به علاوه سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان، مشمول سود ۲۰درصدی خواهند شد و مدت زمان برداشت با جریمه از آن، یک ماهه است.

بانک سینا

سود سپرده‌ دو ساله بانک سینا برای مبلغ یک تا ۱۹میلیون تومان، ۱۸درصد است و برداشت پس از چهار ماه از این حساب بدون جریمه است. سپرده ۲۰ تا ۴۹ میلیون تومانی نیز ۱۸درصد سود دریافت می‌کند اما این مدت زمان برای این سپرده به دو ماه می‌رسد. سپرده‌های ۱۰۰میلیون به بالا نیز همان سود ۱۸درصد را دریافت می‌کنند. با این تفاوت که برداشت از آن پس از یک ماه بدون جریمه است.

بانک شهر

سپرده‌گذاران در بانک شهر می‌توانند برای سپرده‌های بلندمدت خود سود ۱۸درصد را دریافت کنند. با این شرایط که برداشت از سپرده‌های زیر ۱۰۰ میلیون، بعد از سه ماه و سپرده‌های بالای ۱۰۰میلیون، پس از یک ماه بدون جریمه است.

بانک صادرات

آخرین مورد در روند مقایسه سود سپرده بانک‌ها، به بانک صادرات اختصاص دارد. سپرده یک ساله این بانک، نرخ سود ۱۶درصد دارد و زمان شکست سود آن یک ماهه است. از سویی دیگر، سپرده دو ساله بانک صادرات سود ۱۸درصد پرداخت می‌کند و حداقل مبلغ آن ۵۰میلیون تومان است. زمان شکست سود این سپرده، سه ماهه است.

منبع: تجارت نیوز

409227