بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بحیرایی، مدیر کل امور نمایندگی های بیمه ایران، ضمن تشکر و قدردانی از همراهی و حمایت های اعضای هیات مدیره، اعلام کرد: بر اساس رویه و ضوابط مقرر شده در ماده 6 آیین نامه 83 شورایعالی بیمه و ماده 4 آیین نامه 102 ( آیین نامه جدید کارمزد ) و مطابق مصوبه هیأت مدیره، سود مشارکت در منافع شبکه فروش بیش از 130میلیارد ریال برای سال 1401 پرداخت می گردد.
بیمه دی به عنوان حامی مالی ویژه برنامه یلدای شبکه سوم سیما به قید قرعه جوایزی به بینندگان این ویژه برنامه اهدا می کند.
سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعامل شرکت بیمه میهن در نشست هم اندیشی مدیران شعب سراسر کشور بیمه میهن در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی اعلام کرد: سود و زیان اصلی شرکت را در صورت های مالی دنبال نمی‌کنیم و در شبکه فروش باید به سمت ایجاد پایگاه اجتماعی و اعتماد سازی بین مشریان حرکت کنیم.
در سه‌شنبه‌های پاسخگویی مطرح شد؛

عملکرد قابل قبول بیمه باربری در 9 ماهه گذشته

سرپرست مدیریت بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما شرکت بیمه رازی گفت: شرکت در زمینه بیمه‌های حمل و نقل رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال 1401 به ثبت رسانده و با توجه به هدف سال آینده، آموزش در راستای افزایش سهم بازار یکی از اهداف اصلی شرکت خواهد وبد.
شیخ حسینی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر وزارت تعاون:

استفاده از روش های علمی و حاکمیت مبتنی بر داده اولویت عصر حاضر است

توسعه تعاون:مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر وزارت تعاون و سازمان های تابعه گفت: امروزه استفاده از روش های علمی، پژوهش هدفمند و حاکمیت مبتنی بر داده حرف اول را در جهان می زند.
دومین نمایشگاه و کنفرانس «مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از مسیر راهکارهای فناورانه و نوآورانه» با حضور مقامات و مدیران ارشد صنعت نفت و حضور بانک شهر، آغاز بکار کرد‌.
عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: با توجه به پرداخت 550 میلیون تومان تسهیلات طرح نهضت ملی به هر واحد مسکونی؛ تعهد تسهیلاتی بانک مسکن به متقاضیان حدود 170 همت است که تاکنون 67 همت آن پرداخت شده است.
​در پنجمین همایش و جشنواره ملی حمایت از تولید ملی عطا شد

نقش‌آفرینی «ست» در امور قضایی

عضو اجرایی هیات‌مدیره بانک صادرات ایران از آغاز مذاکرات برای نقش‌آفرینی سامانه «ست» (توثیق الکترونیکی دارایی بانک صادرات ایران) در امور قضایی خبر داد.
​معاون مالی بانک صادرات ایران افزایش سرمایه نقدی را زمینه‌ساز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این بانک عنوان کرد و از افزایش حدود 2 درصدی کفایت سرمایه این بانک خبر داد.
با حضور ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران:

بانک ملی ایران در مسیر پیشرفت

جلسه بررسی عملکرد بانک ملی ایران با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه، ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران و دیگر مدیران ارشد بانک برگزار و بر توسعه خدمات غیر حضوری و دیجیتال ، ارائه انواع خدمات بانکی ، مولد سازی دارایی ها و خروج از بنگاه داری، تقویت بنیه مالی بانک و حرکت در مسیر بانکداری مدرن تاکید شد .
درست است که پول وسیله مبادله و سنگ محک برای ارزش‌گذاری سایر کالاها و خدمات است، ولی خودش هم قیمت دارد. مثل سنگ ترازو که برای وزن کردن است در عین حال سنگ ترازو هم قیمت دارد و قابل خرید و فروش است. تا هنگامی که این مساله ساده را متوجه نشویم، هیچ سیاست پولی و حتی مالی موثری نمی‌تواند انتخاب و اجرا شود.
با هدف کاربری خانه بهداشت در روستاهای زلزله زده؛

تحویل ۷ دستگاه کانکس اهدایی کارکنان بیمه ایران به مناطق زلزله زده خوی

به منظور توسعه بهداشت عمومی در سطح روستاها و رفع مشکلات زلزله زدگان شهرستان خوی، ‏۷ دستگاه کانکس خریداری شده از محل کمک های کارکنان بیمه ایران سراسر کشور جهت استفاده به عنوان خانه بهداشت در روستاهای زلزله زده، تحویل دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خوی شد.
شماره «شبا» در انتقال وجه بین‌بانکی پایا و ساتنا نیازی ضروری و در انتقال وجه با مبالغ بالا مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان بانک ملی ایران می توانند از طریق سایت رسمی این بانک، شماره شبای خود را به راحتی و به صورت غیرحضوری دریافت کنند.