بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

امروز قیمت طلای 18 عیار در بازار تهران هر گرم یک‌ میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.
مدیرعامل بانک شهر با اشاره به افزایش شاخص‌های عملکردی این بانک در تمامی حوزه های بانکی، گفت: گام های محکم و بلند بانک شهر در مسیر "سودآوری" نیز با جدیت و عزمی محکم در سال جاری ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل بیمه تعاون و پیشتر بیمه‌ رازی معتقد است که مدیریت در صنعت بیمه علاوه بر آگاهی از قواعد و اصول کلی علم مدیریت باید شامل شناخت شاخه‌های این صنعت باشد. او بر همین اساس استراتژی سودآوری را مقدم بر توسعه بازار می‌داند و معتقد است اگر قرار باشد به سمت توسعه بازار حرکت کنیم باید حتما سودآوری نیز مدنظر قرار بگیرد. علاوه بر این صنعت بیمه ایران بیش از همیشه نیازمند در پیش گرفتن رویکرد دانش‌ بنیان است؛ هرچند که این رویکرد ممکن است در ابتدای راه چالش‌هایی را برای روش سنتی بیمه در ایران به همراه داشته باشد. جزئیات این گفتگو را در ادامه خواهید خواند.
در پی راه اندازی نئوبانک هوشمند فردا و استقبال تولیدکنندگان و صنعتگران کشور از این اپلیکیشن فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین از ایجاد سرویس های ویژه برای کاربران این اپلیکیشن خبر داد.
مدیرعامل پست بانک ایران به اتفاق اعضای هیات مدیره و هیات همراه به منظور بررسی وضعیت منابع، مصارف، مطالبات، پتانسیل، سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال‌ زایی در مناطق کم برخوردار روستایی و نظارت بر عملکرد شعب و باجه های بانکی روستایی، دیدار با همکاران و شرکت در جلسه شورای اداری در صبح روز چهار شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای اجرای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ماده (۱۰) "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" تا کنون تعداد ۱۳۰۰ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
شعبه یزد بانک توسعه صادرات در سال ۱۴۰۰ رقمی بیش از ۸۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از این رقم ۳۲۶ میلیارد تومان (معادل ۳۹ درصد) آن به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.
دبیر کارگروه تخصصی روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران درباره ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها اظهار کرد: گاهی این ارتباط مناسب است، اما در مواردی نیز مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به سیاستگذاری سازمان و رسانه مرتبط است، اما این رابطه در زمانی بهتر می‌شود که همکاری خود را بر اصولی مشخص و معین بنا نهاده باشند.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۲ ارز کاهش و ۲۷ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ رسمی ۷ ارز ثابت ماند.