بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیر بانک توسعه تعاون استان فارس گفت: به منظور حمایت از تولید و اشتغال پارسال ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید در استان پرداخت شد.
بانک ملی ایران از بدو تاسیس تاکنون به‌ عنوان نماد شایسته‌ای از اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در کشور مطرح و در این زمینه در سال های اخیر با فعالیت و عمل به تمامی تعهدات خود در این امور موجب محرومیت زدایی و توان بخشی اقشار آسیب پذیر در کشور شده است.
بانک ملی ایران خدمت جدیدی را تحت عنوان «تنخواه کارت» برای نخستین بار در کشور در اختیار سازمان ها و شرکت های دولتی قرار می دهد تا امکان نظارت و مدیریت بر روند هزینه کرد تنخواه سازمانی تسهیل شود.
رئیس هیات مدیره بانک شهر با بیان اینکه ظرفیت های شبکه بانکی قطعا می تواند نقش تاثیر گذاری در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد، گفت: تاکید جدی بر حمایت و ارائه خدمات برتر بانکی به استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان داریم.
مدیر امورشعب و نمایندگان بیمه تجارت‌ نو اذعان داشت با توجه به تاسیس شعب در شهرهای یاسوج، خرم آباد و زاهدان در سال 1400، شرکت بیمه تجارت‌نو در تمام استان ها حضور داشته و این افتخار را دارد که به تمام بیمه گذاران خود در سراسر کشور خدمات بیمه ای ارائه دهد.
بانک کارآفرین از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱تا اول خرداد ماه ۱۴۰۱ به ۷۳ متقاضی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است. این میزان در دو هفته فروردین ماه ۱۶ فقره بوده و در دومین ماه سال به ۵۷ فقره بوده است .
مراسم رونمایی از طرح جدید مهردانا با عنوان کارت طلایی، با حضور مدیرعامل بیمه دانا، رئیس و اعضای هیئت‌مدیره، قائم‌مقام مدیرعامل و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد.
معاون اداره قراردادهای گروهی بیمه‌های زندگی شرکت بیمه سامان با بیان اینکه «طرح سنوات» به عنوان یک محصول بیمه‌ای این شرکت برای پاسخگویی به دغدغه‌های کارفرمایان در قبال بازنشستگان طراحی شده است، گفت: بیمه سنوات کارکنان با هدف ایجاد پشتوانه مالی برای ایام بازنشستگی کارکنان و نیز کاهش تعهدات مالی کارفرما عرضه شده است.
در دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان و معاون نخست وزیر قزاقستان راهکارهای توسعه همکاری های بانکی همپای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم های لازم نیز در این زمینه اتخاذ شد.
بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۱۱ ارز کاهش و ۱۳ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ رسمی ۲۲ ارز ثابت ماند.
محصولات بیمه ای چگونه می توانند در خدمت تولید و از بین بردن ریسک های تولید قرار بگیرند؟ چرا برخی معتقدند بیمه ها در این زمینه موفق نبودند؟ آیا مشکل اصلی در این خصوص ضعف قانونی است یا منابع لازم در اختیار نیست؟