به گزارش سایت خبری پرسون، معاون شعب بانک صادرات ایران در بازدید از اداره کل خزانهداری این بانک، با اشاره به خدماترسانی به موقع به مشتریان و تامین نقدینگی مورد نیاز آنها در نیمه دوم سال و به ویژه افزایش تقاضای ریالی سه ماهه پایانی سال، گفت: شیوع دامنهدار بیماری کرونا در سالهای اخیر، عامل مهمی برای توسعه زیرساختهای بانکداری الکترونیک و کاهش تمایل عمومی مردم به استفاده ازاسکناس در مبادلات روزمره بوده است با این وجود، بانک صادرات ایران گستردهترین شبکه پولرسانی در شبکه بانکی را دارد و اسکناس مورد نیاز 2400 شعبه و باجه در اقصی نقاط کشور به طور مرتب انجام میشود.
سیدکاظم مرتضوی اسکوئی تاکید کرد: این بانک با توجه به امکانات فراوان و قدمت 71 ساله خود، بخش زیادی از وجوه زیر کلید بانک مرکزی را نیز در اختیار دارد و پولرسانی توسط این بانک با قدرت ادامه دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی خدمات بانکداری خرد و کلان، روزانه حجم زیادی از نقدینگی مشتریان بانک به صورت اسکناس تجمیع و به خزانه منتقل میشود و مجددا در سایر شعب و دستگاههای خودپرداز توزیع میشود. همچنین تحویل اسکناس به شعب بانک به صورت روزانه از طرف مشتریانی که فروش خرد دارند، ادامه دارد.
مرتضوی اسکویی افزود: وجود بیش از 24 میلیون سپهر کارت فعال و استفاده از درگاههای متنوع بانکداری غیرحضوری از جمله همراه بانک، اینترنتبانک، خودپرداز، کیوسکبانک، تلفنبانکو درگاههای IPG بانک صادرات ایران با بیش از 20 میلیون تراکنش روزانه، نشانهای از اعتماد عموم مردم کشور و 45 میلیون مشتری به خدمات 71 ساله بانک صادرات ایران است.