بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌های خصوصی و دولتی باید افزایش سرمایه داشته باشند. برای بانک‌های دولتی با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی که سهامدار این بانک‌ها هستند، در حال تدارک بسته‌ای به صورت اوراق یا سهام سهل‌البیع و سایر روش‌های دیگر جهت ارائه به دولت هستیم که در اختیار این بانک‌ها بابت مطالبات و افزایش سرمایه آنها قرار گیرد.

مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بانک مرکزی با تشریح اقدامات این بانک درجهت کنترل رشد ترازنامه بانک ها گفت: با رصد و پایش از سوی بانک مرکزی و اقدامات انظباطی اتخاذ شده؛ رشد ترازنامه بیشتر بانک ها متوقف شده است.
بیمه رازی در راستای اهداف و استراتژی‌های خود در زمینه معرفی هرچه بیشتر بیمه به جامعه و ارتقاء سطح دانش جامعه نسبت به صنعت بیمه در چهاردهمین دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شرکت خواهد کرد.

معاون مالی‌و‌سرمایه‌گذاری بانک سینا گفت: با تلاش همکاران و برنامه‌ریزی مناسب، درآمد این بانک از محل پرداخت تسهیلات در سال 1400 در مقایسه با سال 99 از رشد 45 درصدی برخوردار شده است.
رییس کل بانک مرکزی، توسعه تخصص گرایی در بازار پول را از اهداف مهم بانک مرکزی دانست و گفت: دارندگان گواهینامه های حرفه ای بازار پول برای عضویت در کمیته های تخصصی شبکه بانکی از انجام مصاحبه های تخصصی معاف می شوند.
تصادفات رانندگی سهم بالایی در کشته شدن هموطنان دارند و سهم جاده های ناایمن در این پدیده ناگوار کم نیست، اما توسعه زیرساخت های جاده ای و احداث مسیرهای امن و جدید تا حد زیادی می تواند این مشکل را برطرف کند.
حجت الاسلام فتحی دبیراجرایی «قرارگاه ۲۱تیرعفاف وحجاب» درجلسه هم اندیشی ستاد امربه معروف و نهی از منکرکشور ازعملکرد بانک تجارت دراجرای شاخص‌های عفاف و حجاب تقدیر کرد.
تفاهم‌نامه بانک تجارت و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی با موضوع گسترش همکاری‌های متقابل بین بانک، اتحادیه، تعاونی‌های زیرمجموعه و اعضای آن‌ها منعقد شد.
مدیر عملیات ارزی بانک کارآفرین اعلام کرد:

دانش بنیان ها در اولویت دریافت خدمات ارزی بانک کارآفرین

مدیرعملیات ارزی بانک کارآفرین گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" در صددیم تا نسبت به جذب مشتریان معتبر فعال در حوزه تولیددانش بنیان، ارائه خدمات ارزی و جلب رضایتمندی آنها بویژه فعالان در زمینه دارو، غذا و کالاهای اساسی اقدام کنیم.