بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، با حضور خسرو رفیعی رییس انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو- ایران و جمعی از اساتید و پیشکسوتان و مدیران ارتباطات و روابط عمومی کشور از مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه سرمد تقدیر شد.

در این مطلب، بناست به دستاوردهای بیمه تعاون در حوزه استانداردهای دریافتی و آزمون های حضور یافته پرداخته شود.
هفتاد نماینده برگزیده شانزدهمین مسابقات فروش بیمه های عمر و پس انداز بیمه آسیا با حضور معاون رئیس کل بیمه مرکزی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران بیمه آسیا، معرفی شدند.
میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان خرداد ماه سال جاری نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته معادل ۳۵.۴ و ۳۵.۲ درصد افزایش یافته است.
کارشناسان بیمه آسیا در سراسر کشور به ویژه در استان های کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، خوزستان و همچنین تهران جهت بررسی و پرداخت خسارت ها به مناطق سیل زده اعزام شدند.
در حال حاضر نظام بانکی کشور سهم بالایی از مسئولیت سنگین کمک به توانمندسازی بخش‌های مختلف اقتصادی، تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان را در مسیر حرکت به‌سوی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برعهده‌گرفته است و به‌ جرأت می‌توان گفت بانک‌ها یکی از ارکان اصلی دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.
یک کارشناس اقتصادی درباره توثیق سهام در قبال تسهیلات بانکی گفت: موضوع وثیقه سهام برای تسهیلات بانکی به دو دهه قبل باز می گردد و این اقدام بیش از نیم قرن پیش در جهان آغاز شده است.اعمال نظر و سلیقه بانک ها در پذیرش سهام در قبال ارائه تسهیلات حق بانکهاست چون ممکن است برخی سهم ها بدون دلیل در بازار بورس بالا رفته باشد و بانک‌ها حق دارند بدانند وثیقه سهام دریافتی پشتوانه دارد یا بدون پشتوانه است.

سرپرست بانک سینا در نخستین همایش آموزشی رؤسای دوایر روابط‌عمومی مناطق با اشاره به اهمیت موضوع افکارعمومی گفت: در شرایط رقابتی کنونی و جریان گسترده اطلاعات، نقش روابط‌عمومی سازمان‌‌ها در انعکاس فعالیت‌ها بسیار مهم و حیاتی است.
دکتر علی خورسندیان گفت: تعهد و خوش حسابی مشتریان ضامن بهبود تسهیلات دهی و رونق بخش تولید بوده و بانک همواره مشاور امین مشتریان متعهد خواهد بود.
قائم مقام موسسه اعتباری ملل در همایش مسئولان حقوقی مطرح کرد؛

با تعامل با مشتریان نسبت به وصول مطالبات اقدام نمایید

قائم مقام موسسه اعتباری در همایش مسئولان حقوقی موسسه اعتباری ملل،که با حضور آقایان اکبری معاونت اعتبارات، صادقی نیا مشاور مدیرعامل در امور حقوقی، دکتر سجادی رئیس اداره حقوقی و جمعی ازکارکنان اداره حقوقی ،مناطق و حوزه ها درمشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت وصول مطالبات گفت: با وصول مطالبات سرمایه های راکد موسسه به چرخه تسهیلات اعاده و موجب سودآوری موسسه خواهد شد.
با وجود اینکه بیش از دو دهه از وضع انواع قوانین و مقررات راجع به استقرار اعتبارسنجی در کشور می‌گذرد اما در مقام عمل شاهد آن هستیم که موضوع ساده‌ای مثل پرداخت وام‌های خرد بر مبنای اعتبارسنجی، هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.
داستان نرخ بهره ای که مدام از این سو به آن سو کشیده می شود. گاهی بورس خواستار کاهش آن است گاهی هم موضوع رشد تورم مطرح می شود و سیاست گذار به افزایش نرخ بهره می اندیشد. بانک مرکزی در این میان قاضی قفقازی در نمایشنامه برتولت برشت است که بر سر تعیین مادر حقیقی این فرزند مردد است.
در نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، با حضور خسرو رفیعی رییس انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو- ایران و جمعی از اساتید و پیشکسوتان و مدیران ارتباطات و روابط عمومی کشور از مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه سرمد تقدیر شد.