بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راه اندازی مرکز نوآوری بانک ملی ایران (فینوداد) را رویدادی بسیار خوب و مثبت در نظام بانکی کشور عنوان کرد و گفت: فینوداد یک اصلاح اساسی دیگر در نظام پولی و بانکی ست.
رئیس بانک مرکزی با اشاره به آخرین روند معاملات و مبادلات مالی بین ایران و روسیه با استفاده از پول ملی این دو کشور گفت: معامله با روبل و ریال به حوزه‌های دیگر تبادلات تهران و مسکو گسترش پیدا خواهد کرد.
بانک مرکزی امروز، ‌یکشنبه (۶ شهریور)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۵ ارز افزایش و نرخ ۲۱ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.
از سوی نمایندگان مجلس؛

وظایف و اختیارات بانک مرکزی تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با به‌کارگیری ابزارهای سیاست‌ پولی و ارزی مورد تأیید شورای فقهی و ایجاد زیرساخت‌های بانکیِ لازم برای تسهیل مبادلات خارجی کشور در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.
جمع مبالغ پرداختی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بابت هزینه وسایل کمک پزشکی – اروتز و پروتز – در سال 1400 و متعاقب بازنگری و افزایش قابل توجه ارقام و تعرفه‌های مربوط به این اقلام در این سال، از 71 میلیارد تومان در سال 99 بابت 291 هزار سند، به 363 میلیارد تومان بابت 729 هزار سند افزایش یافت.
رئیس سازمان لیگ کاراته گفت: مرحله اول مسابقات سوپرلیگ کاراته از نیمه دوم شهریور آغاز می شود و مراحل بعدی را در ۶ ماه برگزار می کنیم.
اساتید دانشگاه‌ها، موسسات عالی آموزشی کشور اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و حق التدریس و تمامی فرهنگیان آموزش و پرورش که مشتری بانک توسعه تعاون هستند می‌توانند از وام 100 میلیونی طرح «همراه فرهیختگان» این مجموعه استفاده کنند.
در جلسه شورای هماهنگی معاونین فنی موسسات بیمه عضو سندیکای بیمه گران ایران، عباس فراشیانی معاون فنی بیمه میهن برای مدت دو سال به عنوان رئیس این شورا انتخاب گردید. در این جلسه مجید حبیبی نیز به عنوان نایب رئیس این شورا انتخاب شد.
مدیر امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران در مراسم گرامیداشت روز باجه‌های بانکی:

رشد 84 درصدی منابع باجه‌های بانکی طی یکسال

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی بانک در مراسم گرامیداشت روز باجه‌های بانکی که سوم شهریورماه سال جاری با حضور 32 نفر از مسئولان باجه‎ های برتر بانکی از سراسر کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه طی مرداد ماه سال 1400 تا مرداد ماه سال جاری منابع باجه‌های بانکی 84 درصد رشد داشته است، گفت: سهم منابع باجه‌های بانکی نسبت به منابع کل بانک، 74 درصد است و شعب 26 درصد منابع بانک را در اختیار دارند.