بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک ملت توانست تراز عملیاتی خود را از مبلغ 89 هزار میلیارد ریال در تیرماه سال 1400 با حدود 85 درصد رشد، به مبلغ بیش از 164 هزار میلیارد ریال افزایش دهد و فاصله معنادار خود را از سایر رقبای بانکی حفظ کند.
درحالی‌که بسیاری از کارشناسان حل معضلات نظام بانکی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سیاستگذاری اقتصادی در دولت جدید می‌دانند، به نظر می‌رسد طرح پیشنهادی در مجلس، نه تنها به اصلاح ساختار موجود کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند مشکلات موجود را به گره کوری تبدیل کند که برای سال‌ها باقی خواهد ماند. در نشستی که گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» در روز شنبه ۱۲شهریور برگزار می‌کند، ضمن بررسی مشکلات فعلی نظام بانکی، به تاثیرات تصویب این طرح بر ساختار اقتصادی کشور پرداخته خواهد شد.
بانک مرکزی شرایط دریافت وام فرزند سوم با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را به ۶ بانک اعلام کرد. در همین حال برخی از متقاضیان این وام می‌گویند بانک‌ ها از وام فرزند سوم بی‌اطلاع هستند.
پاویون شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه ایران- پاک در کشور پاکستان، با حضور بیمه سرمد، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان زنجان برگزار شد.
مسابقات فوتسال کارگری لیگ دسته یک کشور به میزبانی آلومینیوم اراک آغاز شد که در دیدارهای روز نخست، تیم آلومینیوم برابر بانک دی به تساوی سه بر سه دست یافت
بانک ملی ایران در راستای تامین امنیت غذایی کشور و حمایت از طرح های اشتغالزا در استان های مختلف کشور،اقدام به اعطای تسهیلات به مبلغ 38 میلیارد ریال به شرکت تعاونی برادران آذر پیرا کرده است.
اولین نشست هم اندیشی مشترک مدیران و کارشناسان واحدهای اجرایی استان تهران (صف و ستاد بیمه ایران) ، در چند بخش و به شکلی متفاوت، بر اساس برنامه ریزی معاونت حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگی ها و با محوریت اداره کل هماهنگی امور استانها و شعب و همکاری مدیریت های آموزش و پژوهش، امور منابع انسانی و مدیریت شعب استان تهران با حضور معاونین، تعدادی از مدیران ستادی و شماری از کارشناسان شعب شرکت روز چهارشنبه دوم شهریور ماه سال جاری، در محل باشگاه ایران زمین برگزار گردید.
در حالیکه از روز گذشته اعلام شد که فروش ارز اربعین در بانک‌ها و صرافی‌ها شروع شده است و پنج بانک باید نسبت به فروش این ارز اقدام کنند، پیگیری‌ از این بانک‌ها نشان می‌دهد که هنوز نسبت به فروش این ارز اقدام نکرده‌اند و می‌گویند که این امکان در روزهای آتی فراهم خواهد شد.
وام ۲۰۰ میلیون تومانی فرزند سوم به بانک‌ها ابلاغ شد. وامی که بر اساس آن خانوارهای فاقد مسکن که سه فرزند و بیشتر دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند. اما شرایط این وام چیست و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟