بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در حاشیه کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پروژه صدور سفته الکترونیک بانک گردشگری که مجوز صدور خود را دریافت کرده، ارائه شد.
رضا رزمی گفت: بانکداری فیجیتال تلفیقی از بانکداری فیزیکی و دیجیتال است و باید در مسیری حرکت کنیم که وظیفه شعب تنها راهنمایی مشتریان برای استفاده از خدمات الکترونیکی باشد. خوشبختانه بانک‌های قرض‌الحسنه در این حوزه پیشرو هستند.
بانک ملی ایران در راستای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی کشور در هشت ماهه سال جاری تا انتهای آبان ماه یک میلیون و 808 هزار و 467 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 34.3 درصد افزایش یافته است.
درصورتیکه که کشور با وضعیت بحرانی جمعیت رو به رو است اما هنوز شاهد یک بام و دوهوای مسئولان در اعطای وام فرزندآوری به مشمولان غایب از خدمت سربازی هستیم.

بررسی مرحله سی و یکم حراج اوراق بدهی دولتی

آشتی بانک ها با دولت؟ / سهم 100 درصدی خرید بانک ها از اوراق دولتی

در مرحله سی و یکم حراج اوراق بدهی دولتی در بازار اولیه حجم اوراق فروخته شده به رکورد خود دربازه یک ماه و نیمه رسید. مهم ترین اتفاق در این بازار سطح بالای خرید اوراق از سوی بانکی ها و درمقابل سهم ناچیز بورسی ها بوده است.