بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

میزان تولید در مجتمع فولاد صنعت بناب در 9 ماه منتهی به پایان آذر 1401 با وجود مشکلاتی همچون قطع برق و گاز، در مجموع به 702 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشت.
بانک مرکزی از امروز با راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، رسما وارد بازارسازی بزرگ خواهد شد و با اختیارات بی سابقه‌ای که در حوزه‌های مختلف گرفته، به نظر می‌رسد باید شاهد روند کاهشی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو در بازار باشیم.
​بر اساس تصمیم هیات مدیره بیمه البرز موسی رضایی میر قائد به عنوان مدیر عامل بیمه البرز برگزیده شد .
​رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران با اشاره به استقبال گسترده از چکنو این بانک تاکید کرد: مزیت‌های قابل توجه چک دیجیتال جامعه و شبکه بانکی را به سمت حذف  تدریجی چک کاغذی تا چند سال آینده سوق خواهد داد.
قابلیت‌ها و دستاوردهای بانکداری الکترونیک بانک گردشگری از جمله اینترنت بانک، موبایل بانک و خدمات TOBANK در غرفه بانک گردشگری در نمایشگاهی که در حاشیه نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت دایر شده است، به متقاضیان معرفی می شود.
نایب‌رئیس هیات‌مدیره بانک تجارت از اعلام آمادگی این بانک برای اجرای طرح ارز دیجیتال بانک مرکزی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح یکی از شرکت‌های بانک تجارت مامور شده تا پشتیبانی‌های لازم را صورت دهد؛ علاوه بر این، یک شرکت هم در موضوع بیزینس طرح وارد شده است.

شرکت بیمه تعاون در دهمین ماه از سال مالی میزان درآمد ۲۳۷ میلیارد تومانی را از خود بر جای گذاشت و با عملکرد عالی خود در دی ماه رکورد حق بیمه صادره خود را شکست و به بالاترین میزان درآمدی خود در دو سال گذشته رسید.
رییس شعبه بجنورد با بیان اینکه پیش‌بینی بودجه برای این شعبه 2100 میلیارد ریال است، افزود: طی مدت 10 ماهه سال جاری، با توجه به مبلغ حق بیمه‌ای که توسط شعبه و نمایندگان تولید شده است، شاهد رشد چشمگیر 194 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم که 101 درصد بودجه شعبه با نسبت خسارت 38 درصد محقق شده است. 
شرکت سهامی بیمه "ما" در بخش بیمه های بدنه اتومبیل، پوشش "همیارمسیر" را طراحی کرده است.
شرکت بیمه دی با توجه به استعفای محمدرضا کشاورز از مدیرعاملی، دکتر صلاحی نژاد، قائم مقام مدیرعامل، به عنوان سرپرست‌ این شرکت منصوب شد.
با اعلام بانک مرکزی از امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران رسما آغاز به کار می‌کند؛ این مهم بعد از آن به مرحله اجرا درآمده که در هفته‌های اخیر نرخ ارز نوسان شدید را ثبت کرده و به رکوردهای تاریخی رسیده است.