بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی از جمله استعلام سوابق بیمه‌پردازی، اطلاع از استحقاق درمان، مشاهده حکم و فیش مستمری، ثبت‌نام وام بازنشستگان و ... صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین ‌من" و به شکل کاملاً رایگان در دسترس تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان قرار دارد.
مدیرعامل بانک دی در جلسه بررسی عملکرد شعب مستقل از روسای شعب مستقل و به ویژه رئیس حوزه شعب مستقل خواست در روزهای باقی مانده به پایان سال، تلاش مضاعفی را در جذب منابع ارزان قیمت داشته باشند. 
وام ازدواج و دیگر تسهیلات قرض الحسنه از مواردی بود که در لایحه بودجه سال آینده به آن اشاره نشده بود، اما نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند مانند امسال، آن را با جزییات و البته افزایش، به بودجه سال ۱۴۰۲ اضافه کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین سال 98 است، ۱۸۰ میلیون تومان و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شد.
​همزمان با چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش از طرح جامع «پتروصاد پلاس» بانک صادرات ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش رونمایی شد.
مونسان با اشاره به این که همکاری و تامین مالی بانک ملی ایران از توسعه طرح های صنعت پتروشیمی جدی است، گفت: ارائه خدمات مالی متنوع برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شرکت های دانش بنیان را اولویت نخست بانک ملی ایران در این نمایشگاه و محور اصلی اهداف بانک در سال جاری عنوان کرد.

مدیرعامل بانک دی بر لزوم استفاده از ظرفیت گسترده اقتصادی این جزیره برای جذب منابع ارزان قیمت و نیز کمک به توسعه فعالیت های اقتصادی در قالب پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد.