بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رزا سعیدی، مدیر بیمه‌های درمان شرکت بیمه تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار توسعه پویا گفت: بیمه تعاون، به عنوان یک شرکت بازرگانی و بیمه تکمیلی، بخشی از هزینه‌های درمانی را که بیمه‌های پایه پوشش نمی‌دهند راطبق مفاد قراردادها پوشش‌ می‌دهد.
بانک مرکزی ضمن ابلاغ شریط جدید فروش ارز با کارت ملی اعلام کرد: برداشت اسکناس از حساب ارزی خریداران ارز با کارت ملی، صرفاً پس از گذشت ۵ روز کاری پس از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی امکان پذیر است.
سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه در سال جدید ۸۱ هزار میلیاردتومان تسهیلات برای نهضت ملی مسکن تخصیص یافته است از تعهد آن بانک برای پرداخت تسهیلات به ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی در سال جاری خبر داد.
میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال گذشته با 50 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 385 هزار میلیارد ریال رسید که این افزایش حدود دوبرابر میانگین رشد تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱ می باشد.
انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم، محور اصلی فعالیت‌های اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ را بر کاهش تورم و افزایش تولید قرار داده است. تجربه نشان داده است هدفگذاری‌های رهبر انقلاب در سال‌های اخیر تحت عنوان شعار سال نکات و گلوگاه‌های اصلی را هدف قرار داده و عموما با استقبال و تایید کارشناسان و صاحبنظران مواجه شده ولی به دلیل پیچیدگی‌های بوروکراسی حاکم و عدم هماهنگی سیاست‌ها و انسجام در بدنه اجرایی متاسفانه شاهد بوده‌ایم که به سرعت فرصت‌ها تمام شده و در پایان سال دستاورد قابل ارائه‌ای حاصل نشده است.
طبق آخرین بخشنامه ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی درباره شرایط دریافت وام ازدواج، هر یک از زوجین ۱۸۰ میلیون تومان وام ازدواج ۱۰ ساله دریافت خواهند کرد.
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد بانک مرکزی برنامه جدی برای کاهش تورم درپیش دارد و قرار است تورم را تا کانال 20 تا 30 درصدی پایین بیاورد.
بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق‏‌بیمه در سال 1402 از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شد و براساس این بخشنامه، حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌‌شدگان مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع)‌ مبلغ 1،769,428 ریال اعلام شد. براساس این بخشنامه، حداقل مقرری بیمه بیکاری قابل پرداخت به افراد مشمول واجد شرایط نیز در سال جاری، معادل حداقل دستمزد این سال خواهد بود.