بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس‌ کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مربوط به مهار تورم و رشد تولید با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط در دولت طراحی شده است، گفت: با برنامه‌ریزی منظمی که وجود دارد قطعا تورم در سال جاری به سطوح پایین تری هدایت می شود و رونق در بخش‌های تولیدی هم محقق خواهد شد.
سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه رونق تولید مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور شناخته می‌شود گفت: رونق تولید مسکن و پاسخ به تقاضای بازار در این حوزه می‌تواند هم به مهار تورم و هم رونق تولید و تحقق شعار سال کمک کند.
مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کردند. صنعت بیمه کشور به‌عنوان یکی از ضلع‌های بازار مالی با اتکا به چه مولفه‌هایی می‌تواند در مهارتورم نقش خود را ایفا کند و با ارائه خدمات تولید را افزایش دهد؟ مجید مشعلچی قائم‌مقام و سخنگوی بیمه مرکزی ایران، مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کشور و جلال سلطانی مدیرعامل شرکت بیمه حافظ به این پرسش «دنیای‌اقتصاد» پاسخ‌های متفاوتی دادند.
مدیر بیمه ‎های خودرو شرکت بیمه ملت تاکید کرد:

ضرورت اخذ الحاقیه افزایش تعهد مالی در بیمه شخص ‎ثالث

مدیر بیمه‌های خودرو شرکت بیمه ملت گفت: با توجه به تورم اقتصادی و افزایش قیمت قطعات خودرو، اخذ الحاقیه افزایش تعهدات مالی در بیمه شخص‎ثالث ضروری بوده و باعث اطمینان خاطر افراد می‌شود‌. تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد معمولا برای همه افراد امکان بروز تصادف منجر به خسارت مالی طی چند سال اجتناب ناپذیر است و نداشتن پوشش بیمه‎ ای مکفی در این موقعیت می‌تواند ضرر و زیان بسیاری را به هموطنان ما تحمیل کند.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به رشد چشم‌گیر این شرکت در سال گذشته، از رئوس اهداف و برنامه‌های جدید این شرکت برای کسب جایگاهی ممتاز در صنعت بیمه کشور طی سال 1402 خبر داد.