آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

امروز روز معلم است، روزی که با نیت قدردانی از دلسوزی‌ها، فداکاری‌ها و زحمات بی دریغ معلمان به نام آنان نامگذاری شد، تجلیل و تکریم و در واقع یادبود معلمان تنها به یک هفته ختم نمی‌شود، آنها بواسطه نقش آفرینی ماندگار خود جایی را برای همیشه در اذهان افراد برای خود تثبیت کرده‌اند.

سال ها است که هفته معلم یا مثلا بزرگداشت مقام معلم برگزار می شود.

اگر جایگاه و اهمیت نظام آموزشی هر کشور و نقش آن در رشد و توسعه، پیشرفت و ترقی همه‌جانبه زندگی شهروندان را مورد دقت وسیعی قراردهیم، در خواهیم یافت که باید قوی‌ترین، توانمندترین وزیر کابینه دولت، وزیر آموزش و پرورش باشد؛ چون بدون تردید همه کشورهای توسعه یافته از رهگذر تغییر و تحول در نظام آموزشی به رشد و ترقی و تعالی رسیده‌اند.
دانش آموزان پس از تجربه آموزش مجازی اکنون به صورت حضوری به مدارس می‌روند، این در حالی‌ست که آموزش غیرحضوری اثرات مخرب بسیاری مانند پرخاشگری بر رفتار و سلامت روانی دانش آموزان به جا گذاشته است.
قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: دانش آموزان ما در سرتاسر کشور با پلاکاردهای سازمان دانش آموزی در راهپیمایی روز قدس حضور خواهند داشت.
اردیبهشت و خرداد ماه که می‌رسد زخم کهنه ثبت‌نام دانش‌آموزان در برخی از خانواده‌ها هم سر باز می‌کند.
از اشنویه و آستارا تا مدرسه‌ای که نامش فاش نشد؛

تنبیه و تهدید در مدارس

این روزها خبرهای کم و بیش زیادی از تنبیه بدنی دانش آموزان توسط معلمان و مربیان مدارس منتشر می شود. در یکی از خبرها، سیلی زدن معلم به دانش آموز برجسته می شود. در دیگری شکستن سر یک دانش‌آموز و ماجرای قیچی کردن موی دانش‌آموزان هم که روی آنتن شبکه‌های اجتماعی حسابی جولان می‌دهد.

آموزش حضوری مدارس، بررسی و رفع ایرادات لوایح طرح رتبه بندی معلمان و برگزاری آزمون استخدامی از جمله اقدامات و دستاوردهای مهم دولت مردمی از آغاز فعالیت تا کنون بوده است.
علیرضا رحیمی گفت: استعداد مثل دانه‌ای است که در شرایط طبیعی و مناسب و حضور آب و خاک و نور خورشید رشد می‌کند. کار باغبان این است که شرایط طبیعی را فراهم کند اما این سبک از استعدادیابی که اخیراً مرسوم شده نوعی تعجیل و دستکاری و دخالت بی جهت است.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون‌های سراسری بدون کاغذ و الکترونیکی که از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد، تلفن همراه، تبلت و رایانه جایگزین قلم و کاغذ می‌شوند.