مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

در ستاد ملی کرونا

تهران تعطیل نشد

در ستاد ملی کرونا با اعلام مصوبات جلسه امروز(شنبه) ۲۴ آبان، خبری از تصویب تعطیلی تهران داده نشد با وجود آنکه طی حداقل یک هفته گذشته همه مراجع علمی و دولتی خواستار تصویب این موضوع شده بودند.

رئیس‌جمهوری از تصمیم کلی برای ایجاد محدودیت سراسری از ابتدای آذرماه خبر داد و گفت: از اول آذر این طرح برای کل کشور اجرایی می‌شود و هفتگی بررسی می‌شود و هر شهری بنا به ویژگی‌هایی مقرراتی برایش تعیین می‌شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با پرسون:

در بحث مدیریت بحران کرونا، دولت شفاف عمل کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: دولت باید شفاف عمل کند و منابع مالی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و گزارشی از این منابع تخصیص یافته ارائه دهد.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از تمدید تعطیلی یک هفته ای صنوف پرتردد و ریسک‌پذیر در گروه‌های سه و چهار شهر تهران خبر داد و گفت: تعطیلی این صنوف از امروز ، ۱۰ آبان ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

رئیس جمهور گفت: همه ما باید به وظایف خود در مقابله با کرونا عمل کنیم، همه دستگاه‌ها و مردم باید وظایف خود را مدنظر قرار دهند تا موفق شویم.
رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران گفت: تمامی اعضا در نشست امروز بر اتخاذ تصمیمات فوری مانند تعطیلی دو هفته ای استان تهران با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود بر ضرورت تدوین طرح سه فوریتی در مجلس برای تصویب قانونی سختگیرانه جهت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد.
نمایندگان استان مازندران در نامه ای از رئیس جمهور درخواست کردند

وضعیت خطرناک است؛ جاده‌های شمال کشور را ببندید

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از نامه نمایندگان این استان به رئیس جمهور خبر داد و گفت که در این نامه از رئیس جمهور درخواست شده که در ایام تعطیلات پیش رو با اعمال محدودیت‌های اجازه ورود مسافران را به استان‌های شمالی کشور ندهند.
سرلشکر سلامی در دیدار با وزیر بهداشت:

فعال کردن تمام ظرفیت های درمانی/ سپاه آرایش جنگی گرفته است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه آرایش سپاه برای مقابله با کرونا آرایش جنگی است، گفت: امکانات سپاه ازقبیل بیمارستان‌های صحرایی، سیار و توان بسیج جامعه پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قراردارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از مسیر انتقال ویروس و دایره شیوع آن برای متخلفان استفاده نکننده از ماسک 50 هزار تومان و برای افراد بیماری که از قرنطینه خارج می شوند 200 هزارتومان جریمه در نظر گرفتیم.
امیر حاتمی گفت: مقرر شد به ازای هر روز بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش عادی مبلغ 5 میلیون ریال و در بخش ویژه مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای کمک به مراکز درمانی نیروهای مسلح پرداخت شود.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

از توجیه قیمت دلار تا خط و نشان برای افراد فاقد ماسک

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: موکب داران و مردم به شایعات و فراخوان های اربعین توجه نکرده به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند. موضع رسمی عراق عدم پذیرش زائر از خارج از این کشور است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

پرواز شماره ۲۸۲۹ شرکت هواپیمایی معراج که از فرودگاه مهرآباد به مقصد کرمانشاه پرواز کرده بود به دلیل نقص فنی از میانه راه به تهران بازگشته و فرود اضطراری انجام داد.

آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران؛

کرونا جان 127 ایرانی را گرفت/ تاکنون 22 هزار و 669 نفر در کشور جان باخته اند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.