حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور فراجا گفت: بخش قابل‌توجهی از بی‌نظمی‌های ترافیکی و حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت‌ها است، متأسفانه ۳۷ درصد از جان‌باختگان در شهرها مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.
رئیس سازمان زندان‌ها از کمک خیرین به زندان‌ها در حوزه های مختلف از جمله کمک به خانواده زندانیان، آزادسازی زندانیان و... خبر داد.
با مرگ مرد جوان براثر لیزر درمانی در یک کلینیک در غرب تهران پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تیم جنایی آغاز شد.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه کامیون حاوی ۱۵ تن نهاده‌های دامی از نوع سبوس گندم به ارزش ۲ میلیارد ریال توقیف شد.
سخنگوی فراجا گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با بدحجابی، ۳ هزار و ۵۰۰ پیامک در راستای رعایت قوانین و ضوابط اجتماعی و نظارت بر پوشش متصدیان به واحدهای صنفی ارسال که ۵۳۲ تعهد الکترونیکی اخذ شد.
بنا به اصل برائت و سایر اصول تعریف شده ذیل عنوان حقوق ملت، هیچ مرجع و مقام حاکمیتی حق ندارد خارج از ضوابط قانونی و تشریفات دادرسی عادلانه، آزادی و حقوق شــهروندی افراد جامعه را محدود کند.
فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در یک عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا و دستگیری یک قاچاقچی، تعداد دو دستگاه وسایل ارتباطی قاچاقچیان را نیز کشف و ضبط کنند
رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا گفت: در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند وظیفه شهروندی خود را نیز اجرا کرده در غیراین صورت افرادی که قانون را اجرا نمی‌کنند، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند
قانونِ مناسب، قانونی است که اراده قابل اجرا و توافق و همراهی مردم را تبدیل به قانون کند.