رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

براساس اعلام ابراهیم رئیسی و احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد یارانه تیرماه ۱۴۰۱ به صورت نقدی پرداخت می‌شود. اما بعید نیست که در مراحل بعدی دولت به شکل آزمایشی یارانه را به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت کند.
وضعیت اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان نامعلوم است، با وجود اعلام نظر منفی کمیسیون تطبیق مقررات مجلس، هنوز خبری از احتمال اصلاح این مصوبه در هیات دولت نیست.
جانشین معاون رفاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که قرار است یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ تبدیل شود تا مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند که کارهای آن تا حد خوبی پیش رفته است.
اگر خودتان چنین نکرده‌اید، حتما در دوره تحصیل، چه دبیرستان و چه در دانشگاه کسانی را می‌شناختید که وقتی از درسی نمره لازم را به دست نمی‌آوردند، می‌گفتند: «معلم مرا انداخت» یا «استاد مرا انداخت» و هیچ‌ وقت نمی‌دیدی که مثل بسیاری دیگر بگویند: «فلان درس را افتادم».
بسته‌بندی و عرضه استخوان آن هم با مجوز سازمان دامپزشکی از سوی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اخیرا با واکنش‌های زیادی مواجه شده است.
«زیست شبانه» یکی از مطالبات مردم در سراســر دنیاست. جذابه‌های شهــــر در شب، آرامش و چراغ‌های روشن، یکی از جاذبه‌هایی است که باعث می‌شود تا صبح شهر نخوابد.
در نشست مشترک مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران موافقت شد تا وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق از ۱۲ میلیون تومان به ۱۵میلیون تومان افزایش یابد
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت، امید آفرینی در جامعه را از مطالبات مقام معظم رهبری و وظیفه مهم دولت برشمرد و تاکید کرد: حواشی نباید دولت را از متن کار که خدمت به مردم و امیدآفرینی در دل‌هاست، بازدارد.
یک کارشناس بازار کار درباره کاهش حق مسکن کارگران گفت: دستمزدی که بنا به دلایل قانونی و چارچوب‌های حقوقی مصوب شده، هیچ‌کس حق تغییر آن را ندارد؛ در نهایت دولت می‌توانست مصوبه را به شورای عالی برگرداند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده است و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد.
روز گذشته مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حساب توییتری خود از ابطال مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در جلسه هیات تطبیق مقررات مجلس خبر داد.
به دنبال مهلت یک هفته‌ای هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس خطاب به دولت برای ابطال مصوبه افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، روزگذشته شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که هیات تطبیق مجلس از جایگاهی برای ابطال مصوبه هیات وزیران درباره افزایش حقوق بازنشستگان برخوردار نیست.
وزیر کشور مطرح کرد؛

تمهیدات بهداشتی سفر حج

وزیر کشور درباره افزایش ابتلا به کرونا در کشورهای همسایه و تمهیدات بهداشتی برای حفظ شرایط بیماری و جلوگیری از ورود آن به کشور توضیحاتی ارائه داد.

با تأمین به‌موقع کالاهای اساسی از محل منابع داخلی و خارجی، میزان خرید گندم، برنج، روغن و شکر به حد مطلوبی رسیده است و تا پایان سال، پاسخگوی نیاز مصرفی کشور خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای افزایش مستمری و کمک‌های جنبی و تعیین حداقل مستمری در سال ۱۴۰۱ را برای اجرا به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ کرد.
مطابق آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یارانه‌ها در نظر گرفته بود، برای مرحله ۱۳۷ نیز افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم نیز به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.
وزارت کار طی اطلاعیه ای روند مصوبه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد بدون آنکه در مورد علت تغییر مصوبه شورای کار عالی کار و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در دولت توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه کند.