شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام استاد شجریان

رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه برای نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان مکاتبات لازم صورت گرفته است، گفت: به زودی این نامگذاری توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از مسیر انتقال ویروس و دایره شیوع آن برای متخلفان استفاده نکننده از ماسک 50 هزار تومان و برای افراد بیماری که از قرنطینه خارج می شوند 200 هزارتومان جریمه در نظر گرفتیم.
سخنگوی دولت گفت: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده مبتلا به کروناست از شیوه‌هایی مانند ردیابی موبایل کنترل می‌شود و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی متوجه اش خواهد شد.
واکنش رییس شورای شهر به احتمال کاندیداتوری در ۱۴۰۰

محسن هاشمی: امیدوارم گول نخورم!

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در واکنش به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: شرایط کشور بسیار سخت است و کسی که خود را کاندیدا می‌کند به قول غربی‌ها باید «سوپرمن» باشد.
احمد مسجدجامعی، از اهتمام چند صدساله حکومت‌ها برای پایتخت کردن تهران، از عهد صفوی تااکنون گفت و افزود، متاسفانه شهری که روزی مامن چنارها وگنجشک ها و قناتها بود به خاطر نیازهای پایتخت، خاطراتش را به دست تاریخ سپرد.
61 مرد، 61 نفر که با عنوان رئیس بلدیه، بلدیه‌چی، شهردار، کفیل‌شهرداری، شهردار موقت و سرپرست در طول 113سال برکرسی اداره شهر تهران نشستند و تقدیرشان با سرنوشت این شهر گره خورد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

انتقال پایتخت، ایده‌ای غیرقابل اجراست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتقال پایتخت از تهران، صرف نظر از شعاری بودن، ایده‌ای غیرقابل اجرا و به لحاظ تامین منابع و مشکلات زیرساختی، پاک کردن صورت مسئله است.

استاندار تهران مطرح کرد؛

احتمال دور کاری کارمندان تهرانی

محسنی بندپی گفت: برای کاهش تردد در پایتخت پیشنهاد دورکاری کارمندان تهرانی را به وزارت کشور ارسال کردیم.

محدودیت‌های جدید کرونایی در استان تهران؛

برخی صنوف و مراکز یک هفته تعطیل شدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: بنا به اعلام وزارت کشور، محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان برای تعطیلی برخی صنوف و واحدهای آموزشی اعلام شد.

نشست خبری با حضور شهردار منطقه 12 و اصحاب رسانه و فعالین حوزه شهری؛

حوزه شهری نیازمند بازنگری است/تهران شهر چنارها

شهردار منطقه 12 گفت: در حوزه شهری نیاز به یک بازنگری است چراکه با وجود کرونا رابطه ما با شهر نیز متفاوت شده و نیازمند تغییر و دگرگونی است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.
استاندار تهران درباره لغو یا ادامه طرح ترافیک در پایتخت گفت: طرح ترافیک با توجه به ورود فصل پاییز و پدیده وارونگی اجرا می‌شود تا شاهد افزایش آلودگی هوا نباشیم.