شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

در جلسه علنی شورای شهر صورت گرفت؛

درخواست یک میلیارد دلاری هاشمی از رئیس جمهور

رئیس شورای شهر تهران گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار را به صورت فوری برای ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر تهران، صادر کند.

دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج)؛

دریا مبرّا از پلیدی‌ست

همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) رونمایی شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: نخستین گروه اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدیدی که قراردادش با شرکت ایران خودرو امضا شده بود، از ۲۴ روز آینده تحویل شهرداری تهران می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: توصیه می‌کنم که تهران به مدت ۲ هفته‌ تعطیل شود، زیرا اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم در مقابل موج‌ سوم شیوع کرونا بایستیم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ورود و خروج از استان‌های تهران، البرز ، اصفهان ، آذربایجان غربی و خراسان رضوی به غیر از خودروهای امدادی ، اورژانسی و حمل و نقل عمومی از ساعت ۲۴ دیشب ممنوع شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر 3500 دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد فرسوده هستند و این آمار فرسودگی روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: از سال 1389 با وجود مصوبات مربوطه، دولت هیچ کمکی در زمینه تأمین اتوبوس نو و نوسازی ناوگان برای شهر تهران انجام نداده و 1200 دستگاه اتوبوس خطوط تندرو نیز با بضاعت شهرداری تهران خریداری شده است.
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام استاد شجریان

رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه برای نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان مکاتبات لازم صورت گرفته است، گفت: به زودی این نامگذاری توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای جلوگیری از مسیر انتقال ویروس و دایره شیوع آن برای متخلفان استفاده نکننده از ماسک 50 هزار تومان و برای افراد بیماری که از قرنطینه خارج می شوند 200 هزارتومان جریمه در نظر گرفتیم.