شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

شهردار تهران گفت: در شهرداری سیاست بر محدود نکردن اطلاعات است و با در اختیار گذاشتن داده‌ها می‌توان در جهت هوشمندی حرکت کرد، این‌که حجم عظیمی از اطلاعات در دسترس ما باشد اما پردازش نشود به نفع هیچ کس نیست.
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: در طرح ممنوعیت‌های تردد کرونایی، استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده و منعی برای تردد ساکنان بین دو استان وجود ندارد.

در چند سال اخیر حضور معتادان متجاهر در دل تهران در محله های شوش، مولوی و هرندی به قدری پررنگ شده که صدای شهروندان و کسبه ساکن در این محلات را در آورده است؛ گرچه مقامات مسئول در نیروی انتظامی، بهزیستی، شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و....تلاش هایی برای حذف این معضل اجتماعی کرده اند؛ اما همچنان بساط آنها برقرار است.
پیک پنجم کرونا آغاز شده و ویروس کووید 19 دوباره در حال جولان است. بهشت زهرا آرایش بحرانی به خود گرفته و مدیران شهری می‌گویند تصمیم در مورد لغو طرح ترافیک با آنها نیست و شهروندان از تردد غیر ضروری با حمل و نقل عمومی خودداری کنند.

کارشناس فن آوری اطلاعات و حوزه شهری با اشاره به اینکه شهر هوشمند یعنی دسترسی لحظه‌ای و از راه دور به همه امکانات شهری گفت: با راهکار و برنامه‌هایی می‌توان سرعت هوشمندسازی کُند تهران را تسریع کرد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

مجسمه‌های ایرانشهر سرقت نشده‌اند/ درباره مرمت آثار این پارک قبلا اطلاع رسانی شده بود

شاپور دیوسالار، سرقت مجسمه‌های پارک خانه هنرمندان را رد کرد و گفت:  طبق اطلاع رسانی ماه گذشته، 27 مجسمه موجود در این فضا، به دلیل برخی آسیب‌ها که نتیجه گذر زمان و نصب غیر اصولی است، مرمت و بهسازی می‌شوند.
توضیحات شهردار قلب طهران درباره حصارکشی پارک شوش:

بازگشت شهروندان و اهالی به بوستان

شهردار منطقه ۱۲ در مورد حصارکشی در اطراف پارک شوش توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: پارک شوش به پاتوق معتادان و موادفروشان تبدیل شده بود و با اتکا به تجربه موفق بوستان زندگی، پارک شوش حصارکشی شد و تا ساعت ۲۴ نیز میزبان مردم خواهد بود. 
استخدام 2100 نفر در شهرداری تهران طی ماه پایانی فعالیت شورای پنجم در جلسه شورای ششمی ها با حناچی تائید شد. منتخبین شورای ششم می گویند این موضوع ابهام دارد ولی مدیران کنونی شهرداری با بی توجهی امروز ابلاغ مربوطه را انجام دادند.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران درباره شیوه برگزاری جلسات شورای شهر آینده گفت:‌ هنوز تصمیمی نگرفتیم، چون باید بنشینیم و ببینیم جلسات باید چگونه برگزار شود.

یک ماه دیگر فعالیت شورای شهر جدید تهران آغاز می شود، 9 ویژگی اصلی توسط منتخبین شورای ششم برای انتخاب شهردار جدید در نظر گرفته شده و قرار است هر کدام از 21 منتخب 3 گزینه را به عنوان شهردار معرفی کنند.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران به تهیه طرح سند تحویل و تحول شهرداری اشاره کرد و گفت: این کار زمانبر است اما مرحله به مرحله آن را انجام می‌دهیم.

بررسی وضعیت افزایش کرایه تاکسی های اینترنتی در «پرسون»؛

گیر افتادن مردم در گوشه رینگ، حاصل بازار انحصاری اسنپ و تپسی!

زندگی در کلانشهر تهران، سخت شده است. بالا رفتن چند برابری هزینه های زندگی  در مقایسه با افزایش قطره چکانی دستمزدها، زندگی در پایتخت را به میدان نبردی تشبیه کرده است. نبردی که هر روز ادامه دارد.حالا چند وقتیست که افزایش بسیار بالای کرایه تاکسی های اینترنتی کلانشهر، پس از فروکش کردن سر و صدای  استفاده نکردن رانندگان اسنپ و تپسی، از کولر ماشین، دوباره خاطر مردم را آزرده ساخته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در ۱۱ شهرستان استان تهران گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و۴ از فردا دوشنبه ۱۴ تیر ماه در استان اجازه فعالیت ندارند.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به صحبتی مبنی بر در اختبار داشتن سند ٢ هزار استخدام دقیقه نودی گفت: این صحبت یک سوتفاهم رسانه‌ای است.