شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

جانشین پلیس راهور ناجا اظهار داشت: خروج خودرو با پلاک بومی از شهر‌های قرمز و نارنجی و ورود خودرو‌های غیربومی به این دسته از شهر‌ها دارای محدودیت بوده و متخلفان جریمه یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد.
با اطلاع، هدایت و نظارت نماینده سازمان قضایی نیروهای مسلح در ستاد انتخابات استان تهران، اعضای یک باند خرید و فروش آرای شورای شهر که تماماً غیرنظامی بودند در شهر پردیس شناسایی و دستگیر شدند.
امام جمعه لواسانات تاکید کرد: برخورد تبعیض‌آمیز جهاد کشاورزی موجب ایجاد شبه و آزار مردم می‌شود و یکی از اعتراضات اصلی بومی‌های این منطقه به شمار می‌آید لذا این اداره باید در برخورد با متخلفان و اجرای احکام تخریب مراقبت کند تا تبعیض رخ ندهد.

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح باغ ایرانی حکیم درباره انتشار برخی قراردادهای شهرداری در سایت شفاف و شایعاتی مبنی بر تخلفات صورت گرفته گفت: تصور نمی‌کنم که دستگاهی که سالانه حدود ۶۰ هزار میلیارد هزینه می‌کند، تخلفی انجام دهد. البته بازرسی شهرداری موضوع را بررسی می‌کند اما اینگونه که دوستان نوشته‌اند، نیست.

مدیران کنونی شهری بارها شعار شهر نفروشی سر دادند ولی اکنون از این موضوع عقب نشینی و اعلام کرده اند حدود 70 درصد درآمد شهرداری، سال گذشته از محل صدور پروانه‌های ساختمانی حاصل شده است. منتخبین شورای ششم هم در صدد هستند با انتخاب شهرداری که تعامل با وزارت مسکن دارد، اقدامی در جهت کاهش قیمت مسکن بردارند.

امام جمعه لواسانات تاکید کرد: منتخبان مردم در شوراها، شهردارانی امانت‌دار و کارآمد انتخاب کنند که مسئولیت را طعمه‌ای برای پر کردن جیب خود نبینند، اهل فساد نباشند و خود را خدمت‌گزار مردم و مردم را ولی‌نعمت خود بدانند.
41 گزینه برای شهرداری تهران انتخاب شد. چمران و سروری با گزینه‌ها تماس گرفتند. عده‌ای از حضو ر در لیست انصراف دادند. از فردا بررسی رزومه‌ها آغاز می‌شود و تا دوشنبه هفته آینده 10 گزینه نهایی مشخص می‌شود.

به منظور بهبود سیمای فضاهای به‌یادگارمانده از تاریخ انقلاب در منطقه 12 پایتخت:

بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام

شهردار منطقه 12 از بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام به منظور بهبود سیمای شهری و افزایش سرانه فضای سبز در این خیابان خبر داد.

عضو شورای شهر تهران به دلیل بی‌توجهی حناچی در پرداخت حقوق و معوقات کارگران پیمانکاری در شهرداری تذکر داد.

منتخب شورای ششم با تکذیب نقل قول منتشر شده‌اش در فضای مجازی گفت: کلیت طرح زیست شبانه را مورد قبول ندارم، اما با عنوان زیست مومنانه می‌توانیم شهر تهران را روشن، شفاف و امن‌تر کنیم.

مراسم تحلیف شورای شهری‌ها به گفته محسـن هاشمی ۱۷ مرداد انجام خواهد شــد و منتخبان شورای ششم به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. نخستین اولویت شورای شهری‌های جدید انتخاب شهردار برای پایتخت اعلام شده است و شمارش معکوس برای انتخاب سکاندار جدید بهشت شروع شده و به‌زودی جایگزین حناچی توسط منتخبان شورای ششم انتخاب می‌شود.