بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک اپیدمیولوژیست گفت: به احتمال زیاد از روزهای آتی افزایش موارد ابتلا در کشور قابل لمس خواهد بود، اما برای پاسخ به اینکه این افزایش چقدر جدی‌ است، نیاز است که مقداری زمان بگذرد و اطلاعات بیشتری داشته باشیم.
گاهی وسایل آزمایشگاهی قاچاق و تقلبی تاثیر زیادی در نتیجه آزمایش می‌گذارند. به طور مثال، آمار تشخیص بارداری مرد‌ها در آزمایشگاه‌ها گواه این نکته است.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: متاسفانه سفره درمانی بسیاری از مسئولان از سفره درمانی مردم عادی جداست؛ آنها فقط یکسری پزشک مشهور و سلبریتی را می‌ببینند و ممکن است در مراجعه به این پزشکان مبالغ خارج از عرفی را هم پرداخت کنند. بعد هم قیاس کرده و تصور می‌کنند که حتما درآمد سایر پزشکان هم بالاست.
سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی قم: در هفته گذشته ۳ هزار کودک با علائم بیماری های تنفسی و ویروسی به مرکز درمانی حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. ️تاکنون تست کرونای هیچ یک از کودکان بیمار و این شش کودک فوت شده، مثبت گزارش نشده است
دیابت بر روی پوست بدن هم عوارض می‌گذارد و همچنین می‌توان با استفاده از علائم پوستی فهمید قندخون بالا داریم.
آنفلوانزای روده یا گاستروانیت، یک بیماری ویروسی است که سیستم گوارش و به ویژه روده و معده بیماران را درگیر کرده و عوارضی همچون اسهال، استفراغ، و درد شکمی و گرفتگی دستگاه گوارش در پی دارد.

آیا با انواع زخم ها و روش های درمانی آن ها آشنایی دارید؟ آیا اصلا می دانید زخم از نظر پزشکی چگونه تعریف می شود؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال ها و سوالات مشابه هستید، این مطلب مختص شما است. تا پایان با ما همراه باشید که به همراهی شما خُرسندیم!

وزارت بهداشت اعلام کرد، در شبانه روز گذشته ۶۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و خوشبختانه هیچ از بیماران جان خود را از دست ندادند.
معمولاً در فصل‌های سرد سال بسیاری افراد با مشکلات مربوط به عفونت‌های سینوسی مواجه می‌شوند و سعی می‌کنند سر و صورت خود را گرم نگه دارند. اما به غیر از گرم نگه داشتن، چه کارهای دیگری می‌توانیم انجام دهیم تا کمتر به چنین مشکلاتی مبتلا شویم.
قهوه در سراسر جهان به افزایش جادویی تمرکز و انرژی معروف است، اما این فواید شامل حال همه‌ی افراد نمی‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معمولا یک ماه پس از شیوع سویه‌های جدید کرونا در اروپا این سویه‌ها در ایران مشاهده می‌شود اما هنوز سویه جدید BQ۱ در ایران مشاهده نشده است.