بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از «واکسیناسیون تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در زیرمجموعه دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریورماه» خبر داده است.
فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران:

واکسیناسیون خودرویی در نقاط مختلف تهران اجرا می‌شود

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، واکسیناسیون خودرویی را مدلی موفق خواند و گفت: دیروز در ۷۰ دقیقه ۵۰۰ نفر در خودروها با رعایت استاندارد بهداشتی در سرخه حصار واکسینه شدند. همه کسانی که واکسن را تزریق می‌کنند حرفه‌ای هستند و دقت فدای سرعت نخواهد شد.
چند کلمه به ظاهر ساده در تیتر بالا همه زندگی یک دستیار تخصصی پزشکی بالأخص گروه بالینی را بیان نمی کند؛ این دستیار، سالهاست در پشت سر خود مصائب زندگی اش را به دوش کشیده و حالا در نقطه ای ایستاده است که میان رفتن و ماندن، با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم می کند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا روزهای مظلومانه‌ای را سپری کردیم، گفت: همانطور که طاعون تکلیف جهان را متفاوت کرد، کرونا نیز به عنوان معیار و شاخصی بسیار تعیین کننده، قدرت مدیریت کشورها را در ایام کرونا و پسا کرونا نشان خواهد داد.
معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: فشارخون بالا عامل ابتلا به کووید۱۹ نیست اما اگر فردی که فشارخون بالا دارد به کرونا مبتلا شود، عوارض ناخوشایندی را تجربه می‌کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تشریح کرد؛

واکسیناسیون عمومی دغدغه اصلی ما است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن تشریح روند تولید واکسن کرونا در ماه‌های آینده، گفت: دغدغه اصلی ما واکسیناسیون عمومی مردم است.

برای مدیریت آثار و پیامدهای اقتصادی، طرح های حمایتی در سال ۹۹ اجرا شد و دولت مجموعا ۷۷ هزار میلیارد تومان به خانواده‌ها، کسب ‌وکارها، بیکاران و همچنین بخش درمان کشور کمک مستقیم کرد.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید ۱۹، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی یا ثبت نام اینترنتی نیست.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ‌‌توفان سنگین‌‌ موج چهارم را قبل از عید تذکر دادم، گفت: به ‌رعایت پروتکل‌ها در مراسم لیالی قدر و نماز عید فطر ‌افتخار کردم‌.
ما به نمایندگی از مردمی که صدایشان در هیاهوی رویدادها گم شده است، درباره مهم‌ترین و حیاتی‌ترین موضوع زندگی این روزها هشدار می‌دهیم: تامین و توزیع واکسن باید اولین ماموریت همه دستگاه‌های حاکمیتی باشد.

با وجود افزایش آمار فوتی‌های کرونا و ۳ رقمی بودن آن در روز‌های اخیر وضعیت رنگ‌بندی شهر‌های کشور از قرمز به سمت نارنجی و زرد رفته است که به گفته استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر رنگ‌بندی شهر‌های کشور بر اساس موارد تشخیص جدید بیماران است.