بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

این‌ که رهبر معظم انقلاب پیشقدم شدند و جزو نخستین افرادی بودند که در مرحله اصلی تزریق واکسن، داوطلب دریافت واکسن ایرانی شدند، اتفاق کم نظیری در دنیا است به طوری‌که رسانه‌های منطقه و رسانه‌های بین‌المللی این خبر را بازتاب دادند. حتی آن‌هایی که مغرضانه نسبت به اخبار ایران عمل می‌کنند، نتوانستند اصل موضوع را که رهبر ایران یک واکسن ایرانی را آن هم در روزهای نخستین تزریق عمومی آن دریافت کردند را منعکس نکنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در ۱۱ شهرستان استان تهران گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و۴ از فردا دوشنبه ۱۴ تیر ماه در استان اجازه فعالیت ندارند.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: هر دز واکسن تولید شده دو هفته فرایند کنترل کیفیت دارد، و تا کنون 360 هزار دوز واکسن با طی کردن فرایند کنترل کیفیت تحویل وزارت بهداشت شده است.

با آنکه یک هفته از شرایط فوق بحرانی سیستان و بلوچستان و شیوع مرگ‌بار و بی‌سابقه کرونا می‌گذرد و به‌رغم سفر مقامات وزارت بهداشت به این استان در هفته گذشته متاسفانه همچنان کمبود پزشک، کافی نبودن تخت‌های بیمارستانی، نایاب بودن بسیاری از اقلام دارویی و تجهیزات بهداشتی و درمانی مردم را از پای درآورده و از نفس انداخته و نیز گذشت زمان هم بر وخامت اوضاع افزوده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تصمیم ویژه‌ای برای سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های درگیر گرفته شد که از سنین پایین‌تر را واکسینه کنیم و حتی در سیستان و بلوچستان از هفته آینده سنین ۵۰ سال به بالا را واکسینه کنیم.
در روزهای گذشته با رونق گرفتن سفرهای زمینی و هوایی به ارمنستان مواجه شده‌ایم و مردم با اطلاع از واکسیناسیون رایگان در این کشور، بلیت پروازها و اتوبوس‌های ایروان را تا چند هفته آینده خریداری کرده‌اند، به گونه‌ای که دفاتر مسافرتی هم برنامه‌ریزی برای تورهای خود به این مقصد را به اواخر تیر ماه موکول کرده‌اند.
«پرسون» از والدین نااگاه می گوید؛

والدینی که کودکان خود را تبدیل به کودک کار کرده اند!

آیا حضور کودکان در شبکه های اجتماعی و تبلیغات، همانند حضورشان در فیلم ها و سریالهاست؟ آیا  کودک کار تنها کودکانی هستند که سر چهار راه ها مشغول فروختن چیزی هستند؟ کودکی که صبح تا شب همراه والدینش در شبکه های مجازی در حال نقش آفرینی برای جذب مخاطب می باشند، جزو کودک کار محسوب نمی شود؟ اطلاعات ما در مورد حریم خصوصی کودکانمان چقدر کافیست؟ و آیا حضور در اینستا و دیگر شبکه هایی مجازی، هیچ حد و مرزی نمی خواهد؟!
شرکت آلمانی «کیوروک» اعلام کرد: نتیجه نهایی آزمایش های بالینی واکسن کرونای این شرکت نشان داد که این واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا ۴۸ درصد کارایی دارد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۱۱ بیمار در یک روز

طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۱۱۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

من شخصا مایلم به آن ایرانیان متخصصی که احتمالا بیش از یک سال زحمت کشیده و در آزمایشگاه، با همکاری بین‌المللی و شور و شوق موفق به ساخت واکسن ایرانی کرونا شده‌اند تبریک بگویم. آنها دانسته‌های‌شان را در خدمت تولید واکسن برای نجات جان هموطنان و انسان قرار داده‌اند.
پرونده ویژه پرسون؛ چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم/ بخش سیزدهم

آیا رئیسی در تحقق وعده‌های اجتماعی موفق می‌شود؟

وعده‌های اجتماعی رئیسی شامل بحث سلامت، عدالت اجتماعی، زنان، اینترنت و حل مشکل مسکن جوانان در آستانه ازدواج است که در این گزارش بررسی شده است.