سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه آمریکا از برجام به صورت یک‌طرفه خارج شده است طبق حقوق بین‌الملل نمی‌تواند از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کند که مکانیسم ماشه فعال شود.
حسن هانی‌زاده در گفتگو با پرسون:

فرانسه همچنان نگاه مستعمره‌ای به لبنان دارد

لبنان کانون زندگی مشترک میان مردم گوناگون از ادیان و طوایف و فرهنگ‌هاست و ۱۸ طایفه مختلف در آن‌جا زندگی می‌کنند اما مربوط به یک طایفه مشخص نیست که مکرون بخواهد برای آینده آن اظهار نگرانی کند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

نخست‌وزیر نمی‌تواند زمانی را برای انتخابات مشخص کند

بندر بیروت که این فاجعه ملی را به وجود آورد در سال‌های سال در اختیار آن‌ها بود، حتی فضاسازی به جایی رسید که رهبران سیاسی می‌گفتند باید استعفا دهد و وقتی دید نمی‌تواند کار کند استعفا داد.
عماد نجار در گفتگو با پرسون:

ملت لبنان به حزب‌الله اعتماد دارند

پس از انفجار بیروت که هنوز مشخص نشده که عمدی یا سهوی بوده اطلاعات جسته و گریخته ای می‌رسد که غرب و محور سه گانه غربی،عربی عبری قصد دارند با اعمال فشارها و دخالت هایی روی دولت لبنان به اهداف از پیش تعیین شده ای دست پیدا کنند.
کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

“کرونا” می‌تواند آرای دونالد ترامپ را پایین آورد

در بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان داده می‌شود که رقیب ترامپ هم به لحاظ آرای مردمی و هم الکترال جلوتر قرار دارد. این نظرسنجی ها گرچه معتبر هستند ولی قابل اتکا نیستند.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفتگو با پرسون:

در حال حاضر آمریکا بیش از هر زمانی به انزوا رفته است

آن‌هایی که شکست می‌خورند ممکن است دست به هر کاری بزنند. مثلا شاید بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کنند که اصولا و اساسا حق چنین کاری ندارند. آن‌ها نمی‌توانند از مکانیزم‌های درون برجامی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.
کارشناس سیاسی مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ارتش عربستان در مقابل نیروهای یمنی یک ارتش کلاسیک است

دو نکته در این موضوع اهمیت دارد اولاینکه ارتش عربستان در مقابل نیروهای یمنی یک ارتش کلاسیک است و این تقابل به صراحت به نفع آنهاست و نکته دوم، فرسایش در نیروهای عربستانی است که کسانی را برای جایگزینی ندارند و انگیزه ای نیز برای جنگیدن در آن‌ها وجود ندارد.