سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

هرچند گفته می‌شود شاید برجام به نتیجه نرسد و به بن‌بست کشیده شود، اما دولت جدید این توافق را امضا کرده و مجلس نیز تدوین خواهد کرد. در عالم شعار و لفاظی حرف‌های متفرقه‌ای هم زده می‌شود که اینها برای این است که در میز مذاکرات امکان نتیجه‌گیری بهتری باشد که تا اینجا مشکلی نیست.
خرازی در دیدار شیخ نعیم قاسم مطرح کرد؛

اثبات ثمربخشی حمایت ایران از محور مقاومت

آخرین تحولات لبنان، تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی و همچنین موضوعات محور مقاومت در دیدار معاون دبیرکل حزب الله لبنان و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
نمایده کشورمان در سازمان ملل متحد ضمن رد اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار کرد: اسرائیل و حامیانش اطلاعات جعلی در مورد حوادث اخیر در آب‌های منطقه ارائه دادند تا شورای امنیت را متقاعد به محکومیت ایران کنند که شکست خوردند.
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفتگو با پرسون؛

اقتدار داخلی را فدای احیای برجام و لغو تحریم‌ها نکنیم

تلاش برای لغو تحریم‌ها نباید از توجه به توانایی‌ها، امکانات داخلی و بالا بردن اقتدار داخلی بکاهد و این دو باید همزمان با هم پیش بروند. دولت باید همه تلاش خود را به کار گیرد تا معضلات و مشکلات را بدون این‌که به تحریم‌ها گره بزند، حل کند و دیپلماسی نیز موضوع لغو تحریم‌ها را پیش ببرد.
اقدامات اسرائیل علیه ایران در 2 محور دنبال می‌شود محور اول همراه کردن جامعه جهانی به خصوص آمریکاست و محور دوم زمینه سازی برای واکنش احتمالی اسرائیل. اما آیا با وجود این‌که آمریکا می‌داند اقدام علیه ایران بی جواب نمی‌ماند همراهی این دو کشور شکل خواهد گرفت؟
رئیس جمهور ی در دیدار رئیس مجلس نمایندگان بلاروس:

عدم توقف مسیر توسعه و همکاری کشورهای مستقل با تحریم

رئیس جمهور پنج شنبه شب در دیدار ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس نمایندگان بلاروس با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود در دو کشور گفت: باید با فعال سازی تمامی ظرفیت ها در مناسبات دوجانبه ایران و بلاروس تحول ایجاد شود.
ریکاردو منندز، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه شبکه پرس تی وی با وی، از تصمیم ونزوئلا برای گسترش روابط با ایران در دوره ریاست‌جمهوری جدید ایران گفت و ایران و ونزوئلا را دو متحد دیرینه علیه سیاست‌های امپریالیستی آمریکا نامید که باید در کنار هم در برابر تحریم‌های استکبار ایستادگی کنند.
مقتدایی در دیدار نائب رئیس مجلس گینه کوناکری مطرح کرد؛

لزوم گسترش تعاملات ایران و گینه کوناکری در مجامع بین المللی

مقتدایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گینه کوناکری با نایب رئیس مجلس گینه کوناکری که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است دیدار و گفت و گو کرد.
معاون وزیر امورخارجه کره جنوبی گفت وگوهای خود با عباس عراقچی را سازنده توصیف و تاکید کرد: حمایت های دیپلماتیک سئول برای احیای برجام ادامه خواهد داشت.
به منظور شرکت در مراسم تحلیف دولت سیزدهم؛

وزیر امور خارجه کویت وارد تهران شد

دقایقی پیش وزیر امور خارجه کویت به منظور شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشورمان وارد فرودگاه مهرآباد شد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه ایتالیا گفت: سیاست اصولی ایران گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه درچارچوب ابتکارات درون منطقه ای بوده و شایسته است تمامی کشورها از این روند حمایت و پشتیبانی کنند.
رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه برای صلح و امنیت پایدار در منطقه،گفت: درگیری و تنش را به نفع هیچ کس نمی دانیم و برای تعمیق صلح و ثبات بین کشورهای منطقه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
رئیسی در دیدار نخست وزیر الجزایر؛

تاکید رئیس جمهور بر گسترش روابط دو کشور

رئیس‌جمهور با تاکید برگسترش روابط ایران و الجزایر، گفت: ارتقای سطح روابط دوجانبه باید بستری برای تقویت روابط و همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی باشد.
غریب آبادی در توییتر مطرح کرد؛

رئیسی به پیام تبریک دبیرکل اوپک پاسخ داد

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین‌المللی در وین، از پاسخ کتبی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به پیام تبریک دبیرکل اوپک خبر داد.