دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون عملیات کل سپاه ‌با اعلام خبر آغاز رزمایش رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ گفت:پیام این رزمایش برای دشمنان، نمایش اقتدار ،قدرت و عزم و اراده مدافعان میهن اسلامی در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
سرلشگر رشید در هشدار کوبنده به تهدیدات رژیم صهیونیستی؛

بی درنگ تمام مراکزتان را با خاک یکسان می کنیم!

سرلشکر رشید در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که تهدیدات علیه مراکز هسته‌ای کشور جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح ایران تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده ‌شده برای عبور و مبداء تجاوز را مورد حمله کوبنده قرار می‌دهند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته است هم به لحاظ نظامی بر دشمن پیروز شود و هم به لحاظ سیاسی، گفت: درست است که نظام سلطه زورگویی می‌کند، اما در مقابل منطق انقلاب اسلامی کم‌ می‌آورد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

روابط ایران و عمان در اوج پایداری است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها برای تضعیف رابطه بین ایران و عمان توسط دشمنان و بدخواهان منطقه، همچنان رابطه این دو ملت در اوج پایداری است.
هشدار نماینده مجلس به وزارت اطلاعات؛

قبل از فرار جلوی مدیر بانکی لندن نشین را بگیرید!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه خواست سریعا جلوی فعالیت و خروج از کشور مدیرعامل بانک خصوصی که دائما به انگلستان سفر می کند را بگیرند و مسئولان جدید بانک مرکزی نیز از ادامه فعالیت این مدیران نفوذی ممانعت کنند.
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا طی پیامی تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از سوی فرمانده معظم کل قوا ( مد ظله العالی ) را به فرماندهی و مدیران و پرسنل مجموعه انتظامی کل کشور تبریک گفت.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که در حوزه نظامی و امنیتی نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند از این رو روش‌های ضربه زدنشان را تغییر دادند،گفت: آمرریکا به دنبال تفرقه افکنی در جامعه و ناامید سازی و جذب نخبگان هستند تا طرح‌های خود را پیاده سازی کنند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز مصمم هستیم به شکل روزانه قدرت خود را گسترش دهیم، گفت: ما در عرصه یک تحریم ظالمانه جهانی در حال گسترش قدرت دفاعی خود هستیم و منطقی که ما را بر این موضوع ترغیب می‌کند بر این است که امروز یا باید قدرتمند بود و آزاد زندگی کرد و یا اگر مسیر ضعف را پیش گیریم باید اسیر دشمن شویم.
جوبایدن، رئیس جمهوری آمریکا از امروز (پنجشنبه) میزبان یک نشست دو روزه است. این نشست مجازی با موضوع «اجلاس رهبران جهان برای دموکراسی» با هدف دفاع در برابر اقتدارگرایی، مبارزه با فساد و پیشبرد حقوق بشر طراحی شده و میهمانان ویژه شامل رهبران و سران کشورها و همچنین نمایندگان سازمان‌های غیردولتی در مورد پیشبرد تعهدات مشترک جهانی در این حوزه بحث و تبادل نظر می کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کلمات قادر نیست گوشه‌ای از جمال درخشان پرستاری را ترسیم کند، با چه واژه‌ای می‌توان جهاد پرستاران را در درگیری با بیماری مرموز و به خطر انداختن جان خود برای نجات انسان‌ها تعریف کرد، کسی که یک انسان را به حیات برگرداند و نور امید را در چشمان یک بیمار روشن کند به واقع نجات تمام بشریت است. وقتی یک انسان احیا می‌شود قابلیت خلقت یک علم از او ممکن می‌شود و این ابعاد تاثیر پرستاری و طبابت را نشان می‌دهد.
فرمانده کل سپاه پاسداران بزرگی یک ملت در بزرگی و عظمت ذهن و قلب و روح آنهاست گفت: ما قبل از انقلاب درباره ماهواره ها فقط می‌خواندیم اما تصور اینکه یک روز بتوانیم آن را بسازیم برایمان مثل یک رویا بود.
وزیر دفاع در بازدید از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع عنوان کرد؛

تاکید بر نگاه راهبردی و حرکت در مسیر ماموریتِ پشتیبانی و تجهیز نیروهای مسلح

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جایگاه وزارت دفاع در مجموعه نیروهای مسلح، تولیدات راهبردی و سرمایه گذاری در ابرپروژه هاست ، گفت: در صورت سرعت بخشیدن به فرآیند ایده تا محصول می تواند در حوزه افزایش توان رزم و بنیه دفاعی کشور تحول آفرین باشد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:آامریکا از فروپاشی داعش در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت که موجب افزایش قدرت راهبردی این جبهه شده به شدت عصبانی بوده و به دنبال بحران‌آفرینی‌های جدید است.
خطی در پیامی به مناسبت روز دانشجو؛:

16 آذر نماد ملی مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی است

وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت روز دانشجو، حماسه‌ی 16 آذر را نماد ملّی مبارزه دانشجویان مسلمان با استکبار جهانی و رژیم منحوس ستم‌شاهی دانست و نوشت : این حماسه تا قیام قیامت سولوحه‌ی تاریخ مبارزات حق‌طلبانه‌ی جنبش دانشجویان متدین و آزادی‌خواه خواهد درخشید