دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) تسخیر قله‌های آرزوی کشورهای دیگر در عرصه‌های راهبردی توسط ایران مقتدر و عزیز را تحقق وعده‌های صادق امام و رهبری دانست.
شنیده شدن ندای مقاومت ضد استکباری از دورترین سرزمین‌ها تعبیری روشن از پیش‌بینی تاریخی و الهی امام خمینی (ره) است که روزی اسلام، سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اسرائیل برای جلوگیری از پاسخ ایران، از طریق وزیر خارجه مصر پیام فرستاد که در جنگ غزه کوتاه خواهد آمد، گفت: حدود ۲۲۱ جنگنده برای جلوگیری از حملات ایران آماده‌باش شدند.
سرلشکر باقری در دیدار وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با اقدامات صورت‌گرفته امنیت زائران اربعین حسینی برقرار بوده است، اظهار داشت: مسئله امنیت زائران اربعین امسال هم بسیار مهم هست و اقدامات باید تداوم داشته باشد.
پرچم افتخار ایران در پهنه‌ بی‌کران فضا، بار دیگر به اهتزاز درخواهد آمد؛

ماهواره ایرانی "طلوع ۳" در آستانه پرتاب

ماهواره سنگین‌وزن طلوع ۳ یک ماهواره سنجشی‌ است که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است؛ این ماهواره قابلیت ارسال تصاویری با دقت ۵ متر (تک طیفی) و ۱۰ متر (رنگی) را دارد همچنین امکان الحاق "رادار دهانه مصنوعی" (سار) بر روی ماهواره طلوع ۳ وجود دارد.
رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: ابراز تمایل کشورها به دیپلماسی دفاعی و همکاری دفاعی نظامی مشترک با جمهوری اسلامی نشان می دهد که آیت‌الله رییسی در سایه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) فصل جدیدی را در همکاری های دفاعی آغاز کردند که این راه با همکاری مشترک نیروهای مسلح ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از جمله موقعیت‌های مهمی که در تعیین سرنوشت آینده‌ کشور اهمیت وافری دارد، انتخابات ریاست جمهوری آتی است که شرکت کارکنان نیروی زمینی ارتش در آن، هم به مثابه‌ نمود عملی جهاد تبیین و هم به عنوان الگوی رفتاری و تأثیرگذار برای تشویق و ترغیب دیگر آحاد جامعه، برای مشارکت در فرایند توسعه‌ سیاسی کشور و پیشبرد امور نظام اسلامی است.
واقعیت این است که عده‌ای گمان می‌کنند که رسیدگی به این اتفاقات فقط برای مچ‌گیری از افرادی است که در اجرای وظایف یا رعایت مقررات اداری کوتاهی کرده‌اند. البته این نکته هدف مهمی است و باید هم انجام شود ولی در کنار آن، هدف مهمتر پیشگیری از تکرار این‌گونه رخدادهای زیان‌بار در آینده است.
ستادکل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای دلایل حضور پهپاد ترکیه در عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور و عدم موفقیت آن در این عملیات را تشریح و اعلام کرد: نقطه دقیق حادثه سقوط بالگرد توسط نیروهای امدادگر زمینی و پهپادهای ایرانی نیروهای مسلح مشخص شد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح هیئت عالی رتبه‌ای به ریاست سردار عبدالهی را مامور بررسی ابعاد و علل موضوع سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد که در محل وقوع حادثه در آذربایجان‌شرقی حاضر شده‌اند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان تاکید کرد که نام، خاطرات و نقش آفرینی‌های "سیدالشهدای خدمت" در ایفای مسئولیت‌های خطیر و حساس در نظام اسلامی به ویژه طی دوره سه ساله ریاست جمهوری ، به مثابه یک مکتب و الگوی مطلوب بایستی همواره زنده بماند.
سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس در پیام شهادت خادم الرضا(ع) آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان را تسلیت گفت.