دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی سپاه گفت: جمهوری اسلامی به درجه‌ای از قدرت و توان رسیده که می‌تواند در برابر هر اقدام و شیطنت آمریکایی‌ها مانند توقیف کشتی‌ها، مقابله به مثل کرده و کشتی‌های آن‌ها را توقیف کند.
از بالا که به نیروهای عمل کننده دشمن نگاه می‌کردیم مثل کماندوها، لباس‌های سبز با کلاه های سرخ به سر داشتند. با عده‌ای از بچه‌ها تا قبل از اینکه کاری کنند سروقت‌شان رفتیم تا دخلشان را بیاریم.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خبرنگاران صاحب تعهد و سازنده و نگارنده واقعیت‌ها هستند اما چگونگی انتقال واقعیت‌ها هم بسیار مهم است.
یک موشک کروز پنهان‌کار با طراحی رادارگریز که تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارد و با موتور توربوفن به سرعتی ۰.۹۵ ماخ می‌رسد و در ارتفاع پایین به سمت هدف پرواز می‌کند. این موشک هواپرتاب در اصل برای شلیک از جنگنده‌های یوروفایتر تایفون، تورنادو، اف ۱۸ و اف ۱۵ طراحی و ساخته شده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساختمان اصلی قدرت ما ناپیدا است و در تحریم دشمنان به قدرت رسیده‌ایم، تاکید کرد: ملت ایران راه خود را مستقل از اراده قدرت‌ها به پیش می‌برد؛ و برای آنکه دشمن در محاسبات خود دقیق باشد گاهی بخشی از قدرت در حال رشد خود را نشان می‌دهیم.
منابع آگاه امنیتی به تسنیم گفتند که دولت آلبانی، مریم رجوی سرکرده گروه منافقین را که چند ماه قبل از این کشور به فرانسه رفته بود، ممنوع الورود کرده و این حکم از سوی دادگاه ضدتروریسم این کشور صادر شده است.
فرمانده کل سپاه گفت: ملت‌ها و دولت‌های مسلمانان این منطقه خود قادر هستند در ترتیباتی برادرانه و مسلمانانه امنیت همه مناطق را برقرار کنند و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای نیست. این پیام همیشگی ماست و این پیام بزرگ انقلاب باشکوه ملت عزیز ایران و انقلاب جهان اسلام است که هیچ بیگانه‌ای اذن حضور و حاکمیت بر سرنوشت مسلمانان را نخواهد داشت.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:‌ خلیج فارس متعلّق به همه کشورهای این منطقه است و همه کشورها نسبت به حدود و ثغور جغرافیایی خود حساسیت دارند و ما هم در خصوص حفاظت و حراست از تمامیت سرزمینی میهن اسلامی، ذره ای کوتاهی نمی‌کنیم.
این شبیه سازی استراتژیک، با یک ترور مرموز در تهران که به اسرائیل نسبت داده شد، آغاز گردید. سه دانشمند هسته ای ایران کشته شدند و تهران در واکنش به این ترور، غنی سازی 90 درصدی اورانیوم را آغاز کرد و مدعی شد که هدف از این کار، ساخت تسلیحات هسته ای نیست.
احتمالا شما هم این روایت را شنیده‌اید که آمریکا میلیاردها دلار را به اوکراین سرازیر می‌کند و هیچکس نمی‌داند تمام این تسلیحات و پول‌ها در نهایت کجا می‌روند. این مسئله بیشتر یک داستان غیرواقعی است تاخود واقعیت اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باید از تلاش سنا برای افزایش اعتماد عمومی نسبت به حمایت از کی‌یف استقبال کند.
"غزاله" دختر شهید اسماعیلی یکی از شهدای پلیس راهور از ابتدا تا آخر مراسم تشییع در بغل عمویش بود؛ گاه‌گاهی با گوشواره‌هایش بازی می‌کرد و لبخند می‌زد اما به یکباره به عکس بابا خیره می‌ماند! می‌گوید "یواش گریه کنید، بابا بیدار می‌شود!"