دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در مقابل دشمن با آمادگی کامل در تنگه هرمز و خلیج فارس حتی در روز ۲۲ بهمن حضور داریم، گفت: امروز که به مانند یک کوه در مقابل دشمنان ایستادیم، این برگرفته از خون شهدا و ایستادگی مردم قهرمان‌مان است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «پاسداران انقلاب اسلامی»، با «ایمان»، «اخلاص»، و مجاهدت برای «خدا» و «ادای تکلیف» و تاسی به «خصلت‌های حسینی»، مظهر «قدرت معنوی» نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی هستند.
وزارت دفاع در بیانیه‌ای به مناسبت ۲۲ بهمن تاکید کرد: مقاومت ملتهای مظلوم و ستمدیده همانند مردم قهرمان، مقتدر و مظلوم غزه و سایر ملتها در برابر اشغالگری، مصداق آشکار و پی آمد ارزنده انقلاب اسلامی است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای نوشت: امروز در حالی چهل و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را شاهدیم که پرتوهای روشنگر این انقلاب در سراسر منطقه و جهان گسترش یافته و مایه امید ملل مسلمان و مستضعف شده است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب دنیا و انتخابات ایران جزو واقعی‌ترین و جدی‌ترین انتخابات‌های ممکن در دنیاست؛ چرا که هرگروه، حزب، تفکر و نگاهی در چنین انتخاباتی پیروز شود، می‌تواند به پشتوانه قدرت مردمی منشأ اقدامات بزرگ و تحول‌ساز باشد.
نماینده ایران در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه گفت که اگر ایران با هر گونه تهدید حمله یا تجاوز مواجه شود، در استفاده از حقوق خود برای پاسخ قاطع تردید نخواهد کرد
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه خواص باید به میان مردم بروند و درباره انتخابات با آنها صحبت کنند، گفت: مردم پرسش‌هایی دارند و باید به این پرسش‌ها پاسخ داده شود؛ خواصی که مطلع هستند و در گذشته مسئولیت‌هایی داشتند و امروز نیز ممکن است مسئولیت‌هایی برعهده داشته باشند، باید به این پرسش‌ها پاسخ دهند.
مشاور سیاسی مقام معظم رهبری گفت: عملیات موشکی پرحجم علیه پایگاه عین‌الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود، به صورت کاملاً غافلگیرانه انجام شد.
آدم وقتی درماندگی این روزهای آمریکا و متحدانش را میبیند بهتر میتواند بفهمد که حرف زدن از جنگ مستقیم با ایران بیشتر به یک شوخی بی مزه میماند تا واقعیت. ایرانی که حالا نفوذ منطقه ای اش بر هیچکس پوشیده نیست، و در واقع هیچ پروژه ای در غرب آسیا جز با رضایت او به سرانجام نمیرسد.
معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: دشمنان با روایت وارونه، به بزرگ کردن رژیم سابق می‌پردازند و با برجسته کردن مشکلات کنونی، سعی در ناامید ساختن جامعه دارند.
سردار نقدی تصریح کرد: در سال ۵۷ متوسط عمر هر ایرانی کمتر از ۵۷ سال بود اما امروز به بیشتر از ۷۸ سال رسیده است یعنی به ازای هر سال که از عمر انقلاب گذشته تقریباً نیم سال عمر مردم بیشتر شده است. این آمار سازمان بهداشت جهانی و ارزیابی دشمنان از کشور ماست.
با امضای رئیس جمهور؛

واردات پهپاد ممنوع می‌شود؟

رئیس جمهور لایحه ساماندهی پهپادهای غیر نظامی را برای بررسی و تصویب در مجلس شورای به صورت عادی به رئیس قوه مقننه ارسال کرد.